Дипломная
Гуманитарные науки
Социальная работа
Sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbība-
Sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbība
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 5 | |
Pamatterminu skaidrojums | 13 | |
1. | Teorētiskais skatījums uz ģimenes pamatnostādnēm | 14 |
1.1. | Ģimenes būtība | 14 |
1.2. | Augsta riska ģimeņu ar bērniem raksturojums | 18 |
1.3. | Augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmas un vajadzības | 21 |
2. | Sociālā pedagoga darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem | 27 |
3. | Sociālā darbinieka darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem | 34 |
4. | Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbības teoretiskie aspekti | 42 |
4.1. | Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbības raksturojums | 42 |
4.2. | Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka kopīgās un atšķirīgās darbības | 47 |
4.3. | Resursi sociālā pedagoga un sociālā darbinieka darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem | 51 |
4.4. | Normatīvie akti tēmas kontekstā | 53 |
5. | Praktiskā izpēte sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbība darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā | 60 |
5.1. | Ventspils pašvaldības un pilsētas sociālā dienesta raksturojums | 60 |
5.2. | Ventspils pašvaldības augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmas un vajadzības | 67 |
5.3. | Sociālo pedagogu darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā | 82 |
5.4. | Sociālo darbinieku darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā | 88 |
5.5. | Profesionāļu sadarbība darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā | 94 |
6. | Sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības modelis darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā | 101 |
Nobeigums | 105 | |
Izmantotā literatūra | 107 | |
Pielikumi | 112 |
NOBEIGUMS
Šobrīd valsts sociālekonomiskā situācija nelabvēlīgi ietekmē ģimeņu sociālo funkcionēšanu. Nereti ģimenes ar bērniem, nespējot pašas apmierināt savas vajadzības, saskaras ar sociālām problēmām. Efektīvs sociālpedagoģisks un psiholoģisks darbs ar bērniem un viņu ģimenēm notiek, ja vecāki savu problēmu risināšanā piesaista profesionāļus, kuru pienākums ir palīdzēt ģimenei uzlabot funkcionēšanas spējas. Gadījumos, kad profesionāļi saņem informāciju par bērnu tiesību pārkāpumiem no trešās personas, un bērnu vecāki noliedz notiekošo ģimenē, iesaistīto institūciju speciālistu darbs ar problēmsituācijas mazināšanu nebūs tik efektīvs.
Bakalaura darba autore, veicot praktisko izpēti sociālo pedagogu un sociālo darbinieku darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā, ir noskaidrojusi, ka par galveno sociālo problēmu vecāki no augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā saskata iztikas līdzekļu trūkumu un nodarbinātības problēmu, un kā risinājumu tam saredz materiāla atbalsta saņemšanu. Ņemot vērā to, ka pētījuma gaitā augstākminētajās ģimenēs tika norādījušas par vardarbības esamību un atkarību izraisošu vielu lietošanu ģimenē, var secināt, ka vecāki neapzinās savu sociālo situāciju un jomas, kurās ir nepieciešams atbalsts.
Analizējot sociālos pakalpojumus augsta riska ģimenēm ar bērniem, kā arī sociālo pedagogu un sociālo darbinieku darbu ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā, ir secināms, ka ir vērojams augsta riska ģimeņu ar bērniem pieaugums, darbs ar tām notiek, taču piedāvātie sociālie pakalpojumi un sociālā palīdzība daļēji apmierina augsta riska ģimeņu vajadzības, līdz ar to ne visas viņu sociālās problēmas tiek risinātas.
Sasniegtie pētījuma rezultāti norāda par nepieciešamību veicināt sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības pilnveidošanu, lai katrs profesionālis apzinātos un izprastu savu lomu un funkcijas augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmsituāciju risināšanā.
Praktiskās izpētes gaitā tika noskaidrots, ka palielinot sociālo darbinieku skaitu, kuri veic sociālo darbu ar augsta riska ģimenēm ar bērniem, un atjaunojot supervīzijas saņemšanas iespējas abiem profesionāļiem, kā arī izstrādājot abu profesionāļu sadarbības modeli, ir iespējams pilnveidot un uzlabot sociālpedagoģisko darbu ar augstākminēto klientu grupu. Savukārt tas sekmētu ātrāku ģimeņu funkcionēšanas spēju uzlabošanu, problēmu seku likvidēšanu, un nākotnē ļautu pievērsties preventīvam darbam.
Pamatojoties uz teorētiskās un praktiskās pētījumu bāzes, tika izstrādāts vienots sadarbības modelis sociāliem darbiniekiem un sociāliem pedagogiem darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem līdz ar to pētījuma laikā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Bakalaura darba autorei ir izdevies īstenot pētījuma mērķi, kurš tika virzīts uz sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības uzlabošanas iespējām, un abu profesionālo sadarbības modeļa izstrādāšanu darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā.
…
Sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbība darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā. Pētījuma mērķis: balstoties uz teorētiskās literatūras un praktiskā darba izpētes rezultātiem, pētīt augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmas un vajadzības, kā arī sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbību sociālā darbā ar augstākminētām ģimenēm. Izstrādāt sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības modeli Ventspils pašvaldībā. Hipotēze: Ventspils pilsētas Sociālā dienesta darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem sociālo darbinieku un sociālo pedagogu sadarbība ir pilnveidojama. Teorētiski un praktiski pētot augsta riska ģimenes sociālās problēmas un vajadzības, kā arī starpprofesionāļu sadarbību darbā ar tām un apzinot situāciju Ventspils pašvaldībā, ir iespējams izstrādāt vienas institūcijas profesionāļu sadarbības modeli darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem. Bakalaura darba mērķis ir virzīts uz sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības uzlabošanu un modeļa izstrādāšanu darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā. Darba apjoms ir 111 lpp, ietver anotācijas latviešu un angļu valodā, pamatterminu skaidrojumus, 6 nodaļas ar 12 apakšnodaļām, secinājumus, bibliogrāfiskās norādes un atsauces, kā arī pielikumus. Darbā ir četras teorētiskas nodaļas un to apakšnodaļas, kas atspoguļo teorētisko skatījumu uz ģimenes pamatnostādnēm, sociālā pedagoga un sociāla darbinieka darbu ar augsta riska ģimenēm ar bērniem, kā arī viņu sadarbības teorētiskos aspektus. Analītiskā daļā – tiek pētīta sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbība darbā ar augsta riska ģimenēm Ventspils pašvaldībā. Darba modelējošajā daļā tiek izstrādāts sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības modelis darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā. Darba rezultāti: veicot augsta riska ģimeņu ar bērniem aptauju un sociālo pedagogu, sociālo darbinieku intervijas, tika noskaidrotas augstākminēto ģimeņu problēmas un vajadzības, kā arī profesionāļu sadarbības produktivitāte. Rezultātā tika izstrādāts sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības modelis Ventspils pašvaldībā. Darba izmantojamība: bakalaura darbu var izmantot sociālā darba studenti, sociālie darbinieki un citi profesionāļi, kuri iesaistīti darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem.
- Sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbība
- Sociālpedagoģiskais darbs pusaudžu saskarsmes prasmju veidošanā
- Valsts sociālie pabalsti
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Valsts sociālie pabalsti
Дипломная для университета48
-
Sociālpedagoģiskais darbs pusaudžu saskarsmes prasmju veidošanā
Дипломная для университета95
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbība pusaudžu konfliktrisināšanas prasmju attīstīšanā skolā
Дипломная для университета105
Оцененный! -
Sadarbības modeļi starp sociālo dienestu un pašvaldības policiju
Дипломная для университета69
Оцененный! -
Sociālpedagoģiskais darbs pirmsskolas izglītības iestādēs ar bērniem un viņu vecākiem
Дипломная для университета87
Оцененный!