Šodien sociālā pedagoģija attīstās un pastāv kā patstāvīga zinātne ar saviem mērķiem, uzdevumiem, koncepcijām un darbības metodēm. Viens no tās galvenajiem darba mērķiem ir izmantot savas zināšanas un prasmes, lai veiktu profilaksi, savlaicīgi identificētu un mazinātu tos cēloņus, kuri rada gan morālās, gan fiziskās, gan sociālās problēmas. Sociālā pedagoģija mūsdienās iekļauj sevī jēdzienus par personību un sabiedrību, personības veidošanos sabiedrībā, personības socializāciju, bērna attīstību ģimenes krīzes situācijās. [1; 29.lpp.]
Sociālajā pedagoģijā viena no galvenajām jomām ir darbs ar ģimeni, kura ir īpaši pakļauta nelabvēlīgai ietekmei. Ģimene vienmēr bijusi pirmā, kur bērns iegūst socializācijas pieredzi. Ģimenē sākas bērna iepazīšanās ar apkārtējo pasauli, tur viņš pirmo reizi sāk spert pirmos soļus un teikt pirmos vārdus. Vecāki ir bērna pirmie skolotāji, kuri sniedz viņam zināšanas, audzina savu vērtību garā. …