Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:957955
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 44 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Profesionālās izglītības loma mūsdienu sabiedrībā    9
1.1.  Profesionālās izglītības raksturojums    9
1.2.  Profesionālā izglītība un ekonomiskā vide    15
1.3.  Profesionālā izglītība pārmaiņu laikā    18
1.4.  Pamatkompetences dzīvei un darbam mūsdienu sabiedrībā    23
2.1.  Projektu attīstības vēsture    27
2.2.  Projekta jēdziens un būtība    28
2.3.  Veiksmīgas projekta norises sagaidāmā ietekme    31
2.4.  Projekta rezultātu izvērtējums un valorizācija    33
2.5.  Eiropas stratēģija un sadarbība izglītībā un praktiskajās mācībās    36
3.  Pētījuma bāzes skolas īstenotā starptautiskā sadarbība un tās ietekme    38
3.1.  Starptautiskās sadarbības veidi    38
3.2.  Projektu dalībnieku motivācija    44
3.3.  Projektu norises vērtējums    47
4.  Mobilitātes projektu ietekmes analīze    63
4.1.  Projekta dalībnieku personības un profesionālā pilnveide    63
4.2.  Projektu ilgtspējas apliecinājums    64
4.3.  Izglītības iestādes absolventu profesionālā darbība pēc skolas beigšanas    65
4.4.  Starptautiskās sadarbības ietekme uz izglītības iestādi    70
  Secinājumi    71
  Literatūras saraksts    74
Фрагмент работы

Ievads
Ceļš uz vienotu Eiropu, uz dzīvi sabiedrībā ar augstu labklājības līmeni, nes sev līdzi pārmaiņas visās dzīves jomās. Izglītība ir viena no nozarēm, kurai tiek izvirzītas loti augstas prasības. 2000.gada martā Lisabonā Eiropas Savienības valdību vadītāji vienojās par jaunu stratēģisku mērķi - līdz 2010.gadam padarīt Eiropu par viskonkurētspējīgāko ekonomisko spēku pasaulē ar visdinamiskāko, uz zināšanām balstīto ekonomiku pasaulē. Izglītība nevar pastāvēt atrauti no sabiedrības attīstības tendencēm, apzinoties, ka sabiedrības augstais garīgais potenciāls ir viens no galvenajiem nosacījumiem, lai mūsdienu strauji mainīgajā pasaulē izdzīvotu un progresētu.
Straujie pārmaiņu un attīstības procesi katru dienu sniedz jaunus izaicinājumus un jaunas atziņas, un rada nepieciešamību pēc jaunām vai nemitīgi atjaunotām prasmēm. Problēmas un to risinājumu meklējumi ir ikdienas parādība. Šodienas darba tirgus pieprasa elastīgu prasmju, zināšanu un pieredzes apvienojumu. Ar labām zināšanām savā profesionālajā jomā vairs nepietiek, cilvēkam jāprot pielietot zināšanas atbilstoši konkrētās situācijas prasībām un atbilstoši tās papildināt.
Mūsdienu skolām tiek izvirzīts uzdevums sagatavot audzēkņus dzīvei un darbam multikulturālā, strauji mainīgā sabiedrībā. Darba tirgus pieprasa cilvēkus ne tikai ar labām profesionālajām zināšanām, bet arī ar prasmi tās pilnveidot atbilstoši konkrētās situācijas prasībām, ar prasmi mainīt savas zināšanas, apgūt jaunus to veidus. Spēja mācīties izvirzās par vienu no svarīgākajiem cilvēka kompetenču elementiem, jo mūsdienu pedagoģijā ir atzīts, ka cilvēkam nevar neko iemācīt, cilvēks mācās pats.
Profesionālās izglītības mērķis ir nodrošināt audzēkņiem iespēju iegūt savam spējām un interesēm atbilstošas profesionālās zināšanas un prasmes. Izglītības kvalitāte visos izglītības veidos un pakāpēs ir būtisks nosacījums Latvijas veiksmīgai attīstībai un konkurētspējai. Kvalitatīva izglītība ir priekšnosacījums tautsaimniecības attīstībai nepieciešamā kvalificēta darbaspēka sagatavošanā, tā veic ne tikai izglītošanas funkciju, bet arī veido izpratni par norisēm sociālajā, kultūras un tehnoloģiju attīstībā. Lai indivīdus sagatavotu darbam jaunajā ekonomiskajā situācijā, izšķiroša nozīme ir kvalitatīvai pamatizglītībai un sākotnējai profesionālajai izglītībai. Šobrīd Latvijā kā galvenās problēmas tiek minētas - zems profesionālās izglītības prestižs, nepietiekama audzēkņu motivācija mācīties, novecojusi un neapmierinoša skolu materiālā bāze, skolu beidzēju nespēja atrast darbu un, galvenais, nespēja noturēties darbā atsevišķās profesijās.
Darba mērķis: balstoties uz teorijas studijām un praktisko pētījumu rezultātiem, padziļināt izpratni par starptautiskās sadarbības nozīmi profesionālās izglītības iestādes audzēkņu sagatavošanā dzīvei un darbam.
Pētījuma jautājums: kā starptautiskā sadarbība starp Eiropas valstu līdzīga profila profesionālās izglītības iestādēm ietekmē skolas audzēkņu personīgo un profesionālo vērtību veidošanos .
Darba uzdevumi:
• Izpētīt profesionālās izglītības un ekonomikas mijiedarbību;
• Izvērtēt profesionālās izglītības patreizējo situāciju Latvijā;
• Aplūkot iespējas starptautiskās sadarbības projektu īstenošanā;
• Analizēt starptautiskās sadarbības pieredzi, tās ietekmi profesionālās izglītības problēmu risinājumā.
Pētījuma objekts: starptautiskās sadarbības projekti, to ietekmes teorētiskie un praktiskie aspekti profesionālās izglītības kontekstā.
Pētījuma bāze: Valsts SIA “Rīgas pārtikas ražotāju vidusskola”, kas sagatavo audzēkņus viesmīlības nozarei.
Izmantotās pētniecības metodes: teorētiskās literatūras analīze, dokumentu izpēte, aptaujas.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация