Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Tālmācībā un klātienē iegūtas vidējās izglītības kvalitāte-
Tālmācībā un klātienē iegūtas vidējās izglītības kvalitāte
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
Saturs | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Vispārējā vidējā izglītība Latvijā | 8 |
1.1. | Izglītības ieguves forma Latvijā | 8 |
1.2. | Izglītības iestāžu akreditācija Latvijā | 10 |
2. | Tālmācības vispārējais raksturojums | 13 |
2.1. | Tālmācības būtība un mērķis | 13 |
2.2. | Tālmācības studiju modeļi | 16 |
3. | Tālmācība Eiropā un Eiropas valstīs | 23 |
3.1. | Tālmācības attīstība Eiropā un Eiropas valstīs | 23 |
3.2. | Tālmācības studiju formas akreditācija Latvijā un Eiropā | 25 |
3.3. | Tālmācība Vidējā izglītībā Latvijā | 30 |
3.4. | Tālmācības kvalitātes pētījumi Eiropā | 32 |
4. | Pētījums: Tālmācībā un klātienē iegūtas izglītības kvalitāte | 35 |
4.1. | Pētījuma metodoloģija | 35 |
4.2. | Centralizēto eksāmenu analīze | 36 |
4.3. | Akreditācijas komisijas ziņojumu analīze | 46 |
4.4. | Ekspertu intervija | 52 |
Secinājumi | 56 | |
Priekšlikumi | 58 | |
Tālākās pētniecības perspektīvas un virzieni | 59 | |
Izmantotā literatūra | 60 | |
Pielikums | 64 |
Secinājumi
1. Pieprasījums pēc izglītotiem darbiniekiem pieaug, tāpēc pieaug arī piedāvājums ar dažādiem izglītības ieguves veidiem;
2. Tālmācība ir izglītības ieguves veids, kuru var apvienot ar darbu un citām profesionālajām attīstības iespējām, tas nozīmē, ka tālmācībai kā izglītība ieguves formai ir perspektīvas;
3. Tālmācība ir neklātienes paveids, kad mācības un pārbaudījumi notiek ar interneta starpniecību;
4. Tālmācības vidusskolām ir identiskas tiesības saņemt akreditāciju, kā klātienes vidusskolām, un ja šīs akreditācijas ir iegūtas, tām ir tiesības izsniegt līdzvērtīgus izglītības dokumentus, kā klātienes vidusskolām;
5. Lēmumu par izglītības iestādes vai eksaminācijas centra vai izglītības programmas akreditāciju pieņem Izglītības kvalitātes valsts dienests, pamatojoties uz Izglītības iestāžu, eksaminācijas centru un izglītības programmu akreditācijas komisijas priekšlikumiem;
6. Izglītojamo skaits vakara un neklātienes apmācības programmās gadu laikā palielinās, kas paaugstina pieprasījumu pēc tālmācības izglītības iestādēm, programmām;
7. Latvijā ir 28 izglītības iestādes, kas piedāvā apgūt vispārējo vidējo izglītību tālmācības programmās, piecas no šīm izglītības iestādēm piedāvā tikai tālmācības programmas;
8. Augstāki rezultāti gan tālmācības programmās, gan klātienes programmās ir angļu valodā, zemāks rezultātu sniegums ir matemātikā;
9. Analizējot datus, novērots, ka atšķirība starp klātienes un neklātienes programmu CE rezultātiem ir statistiski nozīmīga, vidēji tālmācības programmu CE rezultāti ir par 10% zemāki, kā klātienes programmu skolēnu CE rezultāti;
10. Analizējot atsevišķi tālmācības izglītības iestādes, kas piedāvā vispārējo vidējo izglītību apgūt tikai tālmācības programmā, secināts, ka tālmācībā studējošie uzrāda labākus rezultātus angļu valodā, kā klātienē studējošie, taču uzrāda krietni zemākus rezultātus matemātikā;
11. Vidējais kvalitātes rādītājs starp trīs analizētajām tālmācības vidusskolu akreditācijā ir 2,35 balles, kas atbilst sniegums, kuru raksturo augsts trūkumu īpatsvars un daži būtiski trūkumi attiecīgajā kvalitātes rādītājā;
12. Ekspertu viedoklis ir līdzvērtīgs.…
Darba mērķis ir analizēt tālmācībā un klātienē iegūtas vispārējās vidējās izglītības kvalitāti. Darbā izvirzīta hipotēze – Tālmācībā un klātienē iegūta vidējā izglītība nav līdzvērtīga savā kvalitātē: Pētījumu rezultāti apstiprina izvirzītās hipotēzes pareizību. Maģistra darbs izstrādāts uz 64 lappusēm, darbā ir ievietoti 8 attēli, 32 tabulas un 8 pielikumi. Izstrādājot maģistra darbu, izmantoti 51 informācijas avoti.
- Izglītības un zinātnes stiprās un vājās puses, iespējas un draudi vienotajā Eiropas Savienībā
- Pedagoga darba novērtēšanas problēmas un perspektīvas pirmsskolas izglītības iestādē
- Tālmācībā un klātienē iegūtas vidējās izglītības kvalitāte
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Дипломная для университета73
Оцененный! -
Vidējās izglītības finansēšana
Дипломная для университета70
Оцененный! -
Starptautiskās sadarbības aspekti profesionālās izglītības iestādē
Дипломная для университета73
-
Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu veidošanā 5–7 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
Дипломная для университета52
-
Augstākās izglītības kvalitātes novērtēšana Latvijā
Дипломная для университета61