-
Tēmas "Meža veltes" apguve 2.klasē
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Vecumposma īpatnību ievērošana mācot 2.klasē | 7 |
2. | Integrēto mācību teorētiskās pamatnostādnes | 9 |
2.1. | Mācību satura organizācija | 10 |
2.1.1. | Mācību stunda kā mācību organizācijas forma | 13 |
2.1.2. | Mācību satura integrācija | 16 |
2.2. | Integrēto mācību darba gaita, tās mācīšanās nozīme un priekšrocības | 18 |
2.3. | Tēmas „Meža veltes” apgūšanā izmantojamās metodes | 21 |
2.3.1. | Pārrunu metode | 25 |
2.3.2. | Uzskates metode | 25 |
2.3.3. | Vingrinājumi | 26 |
2.3.4. | Spēles metode | 27 |
3. | Bērnu izziņas aktivitāte un mācīšanās motivācija | 29 |
4. | Integrētās mācīšanas izmantošana mācību procesā | 34 |
4.1. | Integrētās dienas konspekts tēmas „Meža veltes” apguvē | 35 |
4.2. | Dabaszinības stundas konspekts tēmas „Meža veltes” apguvē | 42 |
4.3. | Pedagoģiskā eksperimenta analīze | 44 |
Noslēgums | 47 | |
Bibliogrāfija | 48 |
I.Pestolocijs ir teicis, ka galvenais mācību mērķis ir ne tik daudz zināšanu apgūšana, cik bērnu prāta un dvēseles spēju attīstīšana.
Izglītības mērķis ir izglītots, patstāvīgi, elastīgi domājošs, lemt, rīkoties un atbildību uzņemties spējīgs cilvēks, kurš sakņojas savas tautas kultūrvērtību sistēmā un ir tolerants pret citu etnosu vērtībām. Lai šādu mērķi sasniegtu, dzimtās valodas, dabaszinību un mūzikas skolotājiem jāmeklē daudzveidīgas iespējas, kā pilnveidot norādītā prasmes. Reālā situācija skolās liecina, ka skolēniem trūkst prasmes loģiski un gramatiski pareizi izteikt domas, jūtas un vēlmes kā runā, tā rakstos. Arvien rodas jaunas domas, idejas par mācību procesa pilnveidošanu (Šķendere N., 2003).
Arvien biežāk skolotāji meklē jaunus ceļus, kā atrast kopsakarības starp mācību priekšmetiem. Viens no tiem ir integrētā mācīšana.
Integrētā mācīšana ļauj skolēniem apgūt vienotu, nesadrumstalotu zinību sistēmu, nodrošinot viņu iekšējo un ārējo brīvību, veidot bērnu par personību, kam ir pašam savi uzskati, kas spēj pieņemt sabiedrības uzvedības normas un adaptēties konkrētā kultūrvidē, veidot skolēna pieredzi saskaņā ar viņa attīstības iekšējo loģiku un attīstības tendencēm, radot bērna individualitātes attīstīšanai atbilstošu vidi.
Izvēlētā studiju darba tēma ir „Meža veltes” apguve 2. klasē.
Pētījuma objekts: mācību process 2.klasē.
Pētījuma priekšmets: integrēto mācību izmantošana.
Pētījuma mērķis: balstoties uz teorētiskām atziņām un praktiskā darba pieredzi, izstrādāt un realizēt dabaszinību stundas un integrētās dienas modeli par tēmu „Meža veltes” 2. klasē.
Hipotēze: ja integrē mācību saturu un izmanto dažādas mācību metodes, tad pieaug bērnu izziņas intereses un mācīšanās motivācija tēmas „Meža veltes” apguvē.
Uzdevumi:
1.Studēt, apkopot un analizēt literatūru par mācību procesa integrāciju.
2.Izpētīt literatūru par dažādu mācību metožu izmantošanas iespējām tēmas „Meža veltes” apguvē.
3.Izstrādāt integrētās dienas modeli tēmas „Meža veltes” apguvē 2. klasē.
4.Izstrādāt dabaszinību stundas modeli tēmas „Meža veltes” apguvē 2.klasē.
5.Veikt pedagoģiskā eksperimenta analīzi.…
Integrētā mācīšanās ir ļaut skolēniem apgūt vienotu, nesadrumstalotu zinību sistēmu, nodrošinot viņu iekšējo un ārējo brīvību, veidot bērnu par personību, kam ir pašam savi uzskati, kas spēj pieņemt sabiedrības uzvedības normas un adaptēties konkrētā kultūrvidē, veidot skolēna pieredzi saskaņā ar viņa attīstības iekšējo loģiku un attīstības tendencēm, radot bērna individualitātes attīstīšanai atbilstošu vidi. Darbā apakstīta integrētā pieeja mācot šo tēmu.
- Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
- Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
- Tēmas "Meža veltes" apguve 2.klasē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
Дипломная для университета54
-
Tēmas "Latvijas pilsētas" apguves iespējas 3. klasē
Дипломная для университета67
Оцененный! -
Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
Дипломная для университета57
Оцененный! -
Jāņa Poruka stāsta "Kauja pie Knipskas" vērtīborientējoša apguve 5.klasē
Дипломная для университета63
-
Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē
Дипломная для университета42