Jau no seniem laikiem ceļošana bijusi viena no galvenajām cilvēces attīstības un progresa nosacījumiem. Ceļojot, cilvēki atklāja jaunas zemes un jaunas civilizācijas. Pateicoties ceļojumiem viņi atrada jaunus dabas resursus, mācīja jaunas valodas, izgudroja dažādus transporta līdzekļus un attīstīja tirdzniecību. Lai gan jau visi kontinenti ir atklāti un pasaules kartē vairs nav tukšu plankumu tūrisms spēlē arvien lielāku lomu cilvēka ikdienas dzīvē. Var teikt vairāk, tūrisms, kā arī tā atsevišķi veidi, ir svarīgi nosacījumi arī valsts ekonomiskai attīstībai, tas lielā mērā ietekmē valstis un reģionus.
Tātad ārzemju tūristi savās ekonomiskās aktivitātes rezultātā arvien vairāk tiek piesaistīti tūrisma produkta patērēšanai, šai procesā veicot reālu ieguldījumu Latvijas valsts ekonomikas attīstībā.
Proti, tūrisma bizness ir tāds pats uzņēmējdarbības veids kā visi pārējie, kas prasa gan rūpīgu tirgus izpēti, gan sava tūrisma piedāvājuma izstrādi, gan cenas noteikšanu, lai tā apmierinātu gan pircēju, gan pārdevēju, gan veiksmīgi izstrādātu mārketinga politiku. Tāpēc bakalaura darba ietvaros tiks pētīts un analizēts tūrisma produkts Latvijas valstī, tas attīstības dinamika, kā arī šī nozares tālākās attīstības perspektīvas. …