Дипломная
Точные науки и природа
Биология
Uzskates līdzekļi bioloģijā - netradicionāla pieeja-
Uzskates līdzekļi bioloģijā - netradicionāla pieeja
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Darba teorētiskie pamati | 6 |
1.1. | Radošā darbība | 6 |
1.1.1. | Radošums | 6 |
1.1.2. | Modelēšana | 7 |
1.1.3. | ehniskie paņēmieni | 8 |
1.2. | Mācību metodes | 10 |
1.3. | Ekskursijas dabas materiālu ievākšanai | 13 |
1.3.1. | Ekskursija kā mācību darba forma | 13 |
1.3.2. | Ekskursiju metodika dabas materiālu ievākšanai | 13 |
1.3.3. | Drošības noteikumi ekskursijas laikā | 14 |
2. | Materiāls un metodes | 17 |
2.1. | Uzskates līdzekļu izveides metodiskie apraksti (bērza zari) | 17 |
2.1.1. | Ekskursija dabas materiālu ievākšanai | 18 |
2.1.2. | Skudras modelis no bērza zariem | 23 |
2.1.3. | Zirnekļa modelis no bērza zariem | 33 |
2.1.4. | Zirnekļu novērošana parauglaukumā | 42 |
2.1.5. | Zirnekļa modelis | 46 |
2.1.6. | Ekskursija dabas materiālu ievākšanai (koku lapas, lakstaugi) | 53 |
2.1.7. | Kolāža no sausajiem augiem | 58 |
2.1.8. | Kļavu lapu rozītes | 61 |
2.2. | Intervija | 65 |
2.3. | Aptauja | 67 |
3. | Rezultāti | 68 |
4. | Diskusija | 75 |
Secinājumi | 77 | |
Literatūras saraksts | 78 | |
Pieņemto apzīmējumu skaidrojums | 81 |
4. Diskusija
Darbā noteikti pētījuma teorētiskie pamati, aplūkoti priekšnoteikumi metodiskā materiāla izstrādei, likumdošana. Darba metodiskajā daļā izveidoti astoņi netradicionālu uzskates līdzekļu veidošanas nodarbību apraksti, aplūkotas socioloģiskās metodes: intervija un aptauja.
Ar izveidoto metodisko materiālu tika iepazīstināti seši praktizējoši četru Latvijas skolu skolotāji, kuri profesijā strādā vairāk nekā trīs gadus, ir ieguvuši augstāko izglītību. Skolotājiem tika piedāvāta attālinātā intervija, lai noskaidrotu metodiskā materiāla pielietojamību dzīvē.
Intervijas rezultātā tika noskaidrots, ka apraksti ir izmantojami ne tikai 6.un7. klasēs, bet arī sākumskolā, dabaszinībās 4.klasē, pamatskolā, no 5. līdz 9.klasei, kā arī vidusskolā- ārpusstundu nodarbībās.
Intervējamie uzsver, ka, lai arī autora piedāvātais metodiskais materiāls ir radošs, saistošs, neordinārs un interesants, un to var pasniegt gan 8.klasē apskatot Posmkāju tipu, gan 7.un 8.klasēm pētot Sugu daudzveidību, tas ir arī laikietilpīgs, tādejādi grūti realizējams Bioloģijas mācību programmas ietvaros, atbalstāma tā izmantošana interešu izglītībā, floristikas pulciņos, u.c.
Vairums skolotāju uzsver, ka „modelēšana pārsvarā tiek saistīta ar ķīmijas apguvi, kur atomi un molekulas tiek piedāvātas modeļu veidā”, tāpēc kukaiņu modelēšana liekas interesanta, jo reāls neliels dabas objekts tiek attēlots vairākas reizes palielinātā veidā.
Skolotāji, kuri savā darbā izmanto radošās metodes, norāda, ja skolotājs nepārzina darbu veidošanas paņēmienus, nespēj tos parādīt skolēniem, nodarbības laikā var rasties grūtības, kā arī to, ka skolēna ieinteresētība šāda veida radošā procesā ir atkarīga no motorikas attīstības. Ja ar to viss ir kārtībā, skolēnam darbs padodas, ir interesanti. Šādos gadījumos skolotājam skolēniem ir jāpiedāvā šāda veida aktivitātei alternatīva.
Modeļus, pēc to izgatavošanas, var reāli demonstrēt stundās, kā pozitīvo skolotāji uzsver arī modelēšanai izmantojamo materiālu nelielās izmaksas, jo ar nelieliem līdzekļiem ir iespējams piem. izdekorēt klasi.
…
ANOTĀCIJA Autore: XXXX XXXX Maģistra darbs: Uzskates līdzekļi bioloģijā- netradicionāla pieeja. Zinātniskais vadītājs: DU lektore, mag. env. sc.T Pakavs Darba apjoms: 81 lpp.,71 attēls,7 tabulas,41 izmantots literatūras avots,7 pielikumi. Pētījuma mērķis: Piedāvāt bioloģijas stundām, 7.-8. klasēs un interešu izglītības nodarbībām, dažādu netradicionālu uzskates līdzekļu veidošanas un pielietošanas iespējas. Pētīšanas metodes: pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze; socioloģiskās metodes: aptauja un intervija. Pētījuma novitāte: Līdz ar bērna (skolēna) vecuma izmaiņām, mazinoties viņa (skolēna) audiāli lineārai uztverei un pakāpeniski attīstoties vizuāli telpiskai pasaules uztverei, skolotājam jāpilnveido jau esošie uzskates līdzekļi un jācenšas veidot jaunus, netradicionālus (agrāk neizmantotus) uzskates līdzekļus. Pētījuma teorētiskā un praktiskā nozīmība: Netradicionālo uzskates līdzekļu izgatavošana pašu spēkiem un izmantošana bioloģijas stundās kā arī ārpusstundu nodarbībās dod skolotājam iespēju attīstīt skolēna vizuāli telpisko redzējumu, palīdz skolēnam labāk izprast mācību materiālu un pašam būt mācību procesa aktīvam dalībniekam. Atslēgas vārdi: uzskates līdzekļi, praktiskā darbība, modelēšana, skolēnu motivācija, bioloģija.
- Ko es ieguvu bioloģijā
- Kosmētiskie līdzekļi
- Uzskates līdzekļi bioloģijā - netradicionāla pieeja
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Ūdens attīrīšanas iekārtu analīze
Дипломная для университета92
Оцененный! -
Kanalizācijas sistēmas attīstības problēmas Jelgavas pilsētā
Дипломная для университета86
-
Ar naftas produktiem piesārņotas grunts pārvaldības modeļa darbības priekšlikumi Rīgas reģionā
Дипломная для университета53
-
Pašvaldības ieguvumi, ieviešot kvalitātes vadību vides pārvaldībā
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Dabas resursu nodoklis
Дипломная для университета87