Дипломная
Технологии
Авто, мото техника
Vidējo attālumu lidmašīnas konstrukcijas izstrāde no mode...-
Vidējo attālumu lidmašīnas konstrukcijas izstrāde no moderniem materiāliem un spārna dinamisko svārstību slāpēšanas izpēte
Дипломная91 Авто, мото техника, Физика, Коммуникации, транспорт, связь
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 11 | |
1. | PROTOTIPĀ IZMANTOTĀS LIDMAŠĪNAS RAKSTURIJUMS | 12 |
1.1. | Lidmašīnas Bombardier CS300 raksturojums | 12 |
1.3. | Fizelāža | 14 |
1.4. | Šasija | 16 |
1.5. | Spārns un spārnojums | 16 |
1.6. | Dzinējs Pratt & Whitney PW1524G dzinējs | 17 |
1.7 | Dzinēja uguns detektēšanas un dzēšanas sistēma | 18 |
2. | VIDĒJO LIDOJUMA ATTĀLUMU LIDMAŠĪNAS PARAMETRU ANALĪZE | 19 |
3. | EKSPLUATĀCIJAS TEHNISKĀS PRASĪBAS | 20 |
3.1. | Specifiskās prasības | 20 |
3.1.1. | Lidaparāta izmantošana | 20 |
3.1.2. | Ekspluatācijas nosacījumi | 20 |
3.1.3. | Lidojuma raksturlielumi | 20 |
3.1.4. | Komforta nodrošināšanai izvirzītās prasības | 21 |
3.1.5. | Radio un elektroaprīkojuma izvirzītās prasības | 21 |
3.1.6. | Apkalpei izvirzītās prasības | 22 |
3.2. | Vispārīgās prasības | 22 |
3.2.1. | Lidojuma drošībai izvirzītās prasības | 22 |
3.2.2. | Lidaparāta izgatavošanai izvirzītās prasības | 23 |
3.2.3. | Ekspluatācijai izvirzītās prasības | 23 |
3.2.4. | Stiprībai un ilgizturībai izvirzītās prasības | 24 |
4. | AERODINAMISKĀ EFEKTIVITĀTE KREISĒŠANAS REŽĪMĀ | 25 |
4.1. | Horizontālā lidojuma sākums | 25 |
4.2. | Horizontālas lidojuma beigas | 26 |
4.3. | Lidmašīnas kvalitāte kreisēšanas lidojumā | 26 |
5. | UZLIDOŠANAS MASAS ANALĪZE UN ATSEVIŠĶU AGREGĀTU MASA | 27 |
5.1. | Relatīvā degvielas masa | 27 |
5.2. | Lidmašīnas aerodinamiskās kvalitātes izmaiņas pārbaude | 28 |
5.3. | Relatīvā degvielas masa | 28 |
5.4. | Spēka iekārtas masa | 29 |
5.5. | Spēka iekārtas relatīvā masa | 30 |
5.6. | Konstrukcijas relatīvā masa | 31 |
5.7. | Spārna relatīvā masa | 31 |
5.8. | Elektriskā aprīkojuma un skaņu izolācijas sistēmu masa | 32 |
5.9. | Aprīkojums un instrumenti | 32 |
5.10. | Pacelšanās masa | 33 |
5.11. | Efektivitātes rādītāji | 35 |
6. | LIDMAŠĪNAS CENTRĒŠANA | 37 |
6.1. | Kravu grupēšana | 37 |
6.2. | Kravas sadalījums divās lielās grupās: „Spārns” un „Fizelāža” | 39 |
6.3. | Centrējuma apkopojums | 41 |
7. | LIDMAŠĪNAS SPĀRNA STIPRĪBAS APRĒĶINS | 43 |
7.1. | Dati aprēķinam | 43 |
7.2. | YI-I un tā pielikšanas punkta aprēķins | 44 |
7.3. | Koncentrēto sagraujošo masas slodžu aprēķināšana | 45 |
7.4. | Spēku aprēķins šķēlumā I-I | 45 |
7.5. | Lidmašīnas vidējās aerodinamiskās hordas aprēķins | 45 |
7.6. | Spārna šķērsgriezuma projektēšanās aprēķins | 46 |
7.7. | Augšējā paneļa aprēķins | 46 |
7.8. | Augšējā lonžerona summāro joslu laukums | 47 |
7.9. | Viena lonžerona raksturīgie izmēri | 47 |
7.10. | Apakšējā paneļa aprēķins | 48 |
7.11. | Konstrukcijas paneļa no kompozītmateriāla aprēķins | 49 |
7.12. | Metāliskas un kompozītmateriālu konstrukcijas salīdzinājums | 50 |
7.13. | Masas ieguvuma, izmantojot kompozītmateriālus, aprēķins | 51 |
8. | KOMPONĒJUMS | 53 |
8.1. | Spārna izmēru noteikšana | 53 |
8.2. | Fizelāža | 53 |
8.3. | Dzinēji un motogondolas | 53 |
8.4. | Degvielas tvertņu izmēru aprēķins | 53 |
8.5. | Šasija | 54 |
9. | VADĪBAS SISTĒMA | 55 |
9.1. | Vadības virsmas un to kontrole | 55 |
9.2. | Vadības sistēmas iedalījums | 58 |
9.3. | Primārās vadības virsmas | 58 |
9.3.1. | Eleroni | 58 |
9.3.2. | Virzienstūre | 60 |
9.3.3. | Augstumstūre | 61 |
9.3.4. | Vadāms horizontālais stabilizators | 62 |
9.3.4. | Spoileru sistēma | 63 |
9.4. | Sekundārās vadības virsms | 64 |
9.4.1. | Aizspārni un priekšspārni | 64 |
10. | AEROELASTĪBA | 67 |
10.1. | Statiskā aeroelastība | 67 |
10.2. | Dinamiskā aeroelastība | 68 |
10.2.1. | Flaters | 68 |
11. | MANEVRU SLODŽU KONTROLE | 69 |
11.1. | Slodžu atvieglošanas sistēma LAS | 69 |
11.2. | Manevru slodžu kontroles stratēģija | 71 |
11.3. | Manevru slodžu kontroles sistēmas veiktspēja – Aeroelastības efekts | 73 |
12. | AKTĪVĀS VADĪBAS SISTĒMA | 79 |
12.1. | Aktīvās vadības sistēmas uzdevums | 79 |
12.2. | Aktīvās un automatiskās vadības sistēmas projektēšanas pieeja | 80 |
12.3. | Aktīvās vadības sistēmas realizācija pie lidmašīnas | 81 |
12.3.1. | Manevru slodzes samazināšana | 81 |
12.3.2. | Turbulences slodžu samazināšana | 82 |
12.3.3. | Flatera tipa svārstību novēršana | 84 |
12.4. | Devēji, kas tiek lietoti aktīvas vadības sistēmā | 84 |
12.4.1. | Akselerometrs | 84 |
12.4.2. | FADEC | 85 |
12.5. | elerona šarnīra momenta aprēķins | 85 |
12.6. | Resursa palielinājums atkarībā no aktīvas vadības sistēmas ieviešanas | 85 |
12.6.1. | resursa aprēķina algoritms | 85 |
13. | DARBA DROŠĪBA | 88 |
SECINĀJUMI | 89 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 90 |
SECINĀJUMI
Bakalaura darbā, balstoties uz jau pastāvoša gaisakuģa prototipu Bombardier CS300, tika izveidots jauns lidmašīnas tips Bombardier CS300mod, kā arī salīdzinātas iespējas veidot spārna konstrukciju daļēji no oglekļa šķiedras kompozītmateriāla. Tika aplūkotas spārna dinamisko svārstību slapēšanas iespējas un iespējamie ieguvumi no tā.
Lai būtu iespējams veikt aprēķinus bija nepieciešams ievākt informāciju par prototipa lidaparātu. Balstoties uz šo informāciju tika veikti aprēķini un rasējumi un iegūti jaun izveidotās lidmašīnas parametri, kur gaisakuģa masa – 58820kg, pasažieru skaits – 140, aprēķināti jaunie spārna izmēri, kur spārna laukums - 98m2 , spārna vēziens – 33.5m. Spārna apakšējais panelis izveidots divās iespējamajās konfigurācijās, no alumīnija un no kompozītmateriāla, izmantojot kompozītmateriālu konstrukciju novērojams 21.6% ieguvums masā.
Tika pētītas iespējas slāpēt spārna dinamiskās svārstības un šādu svārstību slāpēšanas iespējamā ietekme uz gaisa kuģi, kā arī tā ilgmūžību. Aprēķinos tika noskaidrots ka izmantojot aktīvās vadības metodes ar eleronu izmantošanu slodžu slāpēšanai, kur rezultātā tika iegūts aptuveni 70% iespējamais mūža pagarinājums gaisa kuģim.
Varu secināt ka gan kompozītmateriālu izmantošana dēļ ievērojamās masas ekonomijas, gan aktīvo vadības sistēmu lietošana dēļ ievērojamā gaisakuģa mūža garuma pieauguma ir svarīgs temats mūsdienu aviācijā.…
Bakalaura darbs veltīts vadības sistēmas un spārna svārstību izpētei. Vispirms tika veikts gaisakuģa masas aprēķins, kā arī bultveidīga spārna stiprības aprēķins, tālāk šo stiprības aprēķinu pielāgojot kompozītmateriāliem un aprēķinot apakšējo paneli izmantojot kompozītmateriāla raksturlielumus. Tika izpētīta un aprakstīta gaisakuģa Bombardier CS300 vadības sistēma, tās darbība un uzbūve. Tika teorētiski aprakstīta manevru slodžu kontroles sistēma un tas ietekme uz gaisakuģi un spārnu. Tika aprakstīta aktīvās vadības sistēmas ietekme uz gaisakuģi un tā iespējamo mūža pagarinājumu.
PDF formāts.
-
Lidmašīnas virs Latvijas
Презентация15 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь
-
Vidējo attālumu lidmašīnas konstrukcijas izstrāde no moderniem materiāliem un spārna dinamisko svārstību slāpēšanas izpēte
Дипломная91 Авто, мото техника, Физика, Коммуникации, транспорт, связь
-
Vieglās daudzfunkcionālās lidmašīnas modernizācija ar kompozītmateriālu pielietošanu un tās tehniskā apkope
Презентация15 Авто, мото техника, Физика, Коммуникации, транспорт, связь
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Klientu attiecību pārvaldība telekomunikāciju uzņēmumā
Дипломная для университета82
Оцененный! -
Datoru un mērījumu saskarsnes programmatūras Coach5 pielietojums fizikas praktikumā
Дипломная для университета82
-
Zemo izmaksu lidsabiedrību loma avio biznesā
Дипломная для университета51
-
Informācijas sistēmas izstrāde noliktavas saimniecības projektēšanai
Дипломная для университета94
-
Pasažieru starptautisko autopārvadājumu organizācija uzņēmumā a/s "Rīgas Starptautiskā autoosta"
Дипломная для университета66