Дипломная
Гуманитарные науки
Социология
Vīriešu un sieviešu agresijas līmeņa atšķirības agrīnā br...-
Vīriešu un sieviešu agresijas līmeņa atšķirības agrīnā briedumā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Teorētiskā daļa | 5 | |
1.1. | Agresijas teorijas un definīcijas | 5 |
1.2. | Agresijas klasifikācija | 8 |
1.3. | Agresija kā bioloģiski noteikta uzvedība | 12 |
1.3.1. | Vīriešu un sieviešu agresija | 16 |
1.4. | Agresija kā instinktīva uzvedība | 17 |
1.5. | Novērošana un imitēšana | 21 |
1.6. | Frustrācijas – agresijas teorija | 24 |
1.7. | Nobeigums | 26 |
2.1. | Agrīnie brieduma gadi | 28 |
2.2. | Pašvērtējums un Es koncepcija | 31 |
2.3. | Profesionālā darbība | 32 |
2.4. | Ģimenes laulāto attiecības | 33 |
2.5. | Fiziskā attīstība | 34 |
2.6. | Studentu vecums | 35 |
2.7. | Kognitīvais kāpums vai kritums | 36 |
2.8. | Emocionālā sfēra | 37 |
2.9. | Nobeigums | 38 |
Praktiskā daļa | 39 | |
1. | Pētījuma grupas apraksts | 39 |
2. | Metožu apraksts | 39 |
2.1 | Agresijas aptauja pēc Bassa – Darki | 39 |
2.2 | Hand tests | 43 |
3. | Pētījumu norises apraksts | 43 |
4. | Rezultātu interpretācija | 45 |
5. | Secinājumi | 47 |
6. | Izmantotā literatūra | 48 |
7. | Anotācija latviešu valodā | 50 |
8. | Anotācija angļu valodā | 51 |
9. | Pielikumi | 52 |
1. Pētījuma aktualitāte - šo tēmu, vīriešu un sieviešu agresijas līmeņa statistiski būtiskām atšķirībām agrīnajā briedumā izvēlējos tāpēc, ka tā šobrīd ir ļoti aktuāla mūsu sabiedrībā. Ļoti bieži nākas dzirdēt par agresīviem vīriešiem un sievietēm tieši agrīnajā briedumā. Kas tad ir šādas rīcības un šādu tendenču pamatā, to vēlos noskaidrot.
Iepazīstoties ar man pieejamo literatūru par tēmām, kas ir saistītas ar agresiju, es atklāju, ka pastāv dažādas pieejas šim jautājumam. Pašlaik visas galvenās pieejas agresijas jautājumam varētu iedalīt trīs lielās grupās - teorijas, kuras apskata agresiju kā iedzimtu dziņu, teorijas, kuras apskata agresiju kā situacionālu faktoru noteiktu emocionālu reakciju, kā arī tādas pieejas šim jautājumam, kuras ir saistītas ar bioloģisku faktoru ietekmi uz agresivitāti.
Agresija, pēc manām domām, mūsdienās ir ļoti aktuāla tēma, kurai būtu jāpievērš vairāk uzmanības. Agresija kā varas, spēka izmantošana ir sastopama visapkārt mums. Neskatoties uz to, ka ir 21. gadsimta sākums, vēl joprojām vairākās pasaules vietās notiek karadarbība. Arī noziedzības līmenis ir ļoti augsts. Televīzijā un presē bieži tiek aprakstīti agresijas akti pat ģimenēs. Tātad agresija ir plaši sastopama gan personiskā, šaurā saskarsmes līmenī, gan visas pasaules mērogā.
Lasot literatūru, ievēroju, ka divas pirmās teorijas savstarpēji stipri atšķiras, turklāt šo teoriju pārstāvji daudz uzmanības veltī pretējo teoriju noliegšanai. Bioloģiskā pieeja, turpretim, nevar tikt uzskatīta par pretēju nevienai no iepriekš minētajām teorijām; tā sniedz bioloģisku pamatu psiholoģisko teoriju attīstībai; tās pamatidejas tiek pieņemtas no visu psiholoģisko teoriju puses.
Manuprāt, šobrīd psihologu vidū dominē uzskats, ka jebkuru uzvedības tendenci ietekmē visdažādākie faktori, uzvedība veidojas dažādu faktoru mijiedarbībā.
2. Pētījuma temats – vīriešu un sieviešu agresijas līmeņa atšķirības agrīnā briedumā.
3. Pētījuma priekšmets – agresijas atšķirības
4. Pētījuma objekts – 30 sievietes un 30 vīrieši agrīnā brieduma vecumā (22-28)
5. Pētījuma mērķis - noskaidrot, vai pastāv atšķirības starp vīriešu un sieviešu agresijas līmeni agrīnā briedumā.
6. Hipotēze: Pastāv būtiska statistiska atšķirība starp vīriešu un sieviešu agresijas līmeni agrīnā brieduma vecumposmā X un Y augstskolās.
7. Pētījuma uzdevumi:
7.1. Teorētiski izpētīt agresijas būtību;
7.2. Izveidot teorētisko modeli un analizēt to;
7.3. Teorētiski analizēt vīriešu un sieviešu agresijas atšķirības;
7.4. Praktiski izpētīt agresijas līmeņa atšķirības starp vīriešiem un sievietēm, izmantojot Hand testu un Bassa – Darki testu.
7.5. Analizēt iegūtos datus un interpretēt tos.
8. Pētījumā izmantotās metodes:
8.1. Teorētiskās metodes
Literatūras analīze;
Teorētiskā modeļa analīze.
8.2. Empīriskās metodes:
Hand tests;
Bassa – Darki tests
8.3. Matemātiskās statistikas metodes:
Manna Vitneja U tests ( Mann – Whitney U)
T teste neatkarīgām grupām ( Independent – Samples T test)
9. Pētījuma metodoloģiskā bāze:
9.1 Dž. Dollards;
9.2. A. Bandura
9.3. L. Berkovics…
Interesants teorētisks un praktisks pētījums par agresiju, tās līmeņiem un atšķirībām starp vīriešiem un sievietēm.
- Iztēle, tās attīstība pamatskolas vecuma skolēniem
- Profesionālās identifikācijas process jauniešu vecumposmā
- Vīriešu un sieviešu agresijas līmeņa atšķirības agrīnā briedumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Profesionālās identifikācijas process jauniešu vecumposmā
Дипломная, академическая55
Оцененный! -
Iztēle, tās attīstība pamatskolas vecuma skolēniem
Дипломная, академическая55
Оцененный! -
Pirmsskolas bērna darbaudzināšana
Дипломная, академическая83
-
Apmierinātība ar darbu
Дипломная для университета49
-
Skolēnu pašnovērtēšanas ietekme uz mācību sasniegumiem
Дипломная для университета68
Оцененный!