Дипломная
Предпринимательство и право
Недвижимость
Zemes nomas tiesiskā reglamentācija Latvijas Republikā-
Zemes nomas tiesiskā reglamentācija Latvijas Republikā
Оцененный!
2000–2010 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Terminu skaidrojums | 5 |
2. | Zemes politika Latvijā | 7 |
3. | Tiesību akti, kas reglamentē zemes nomas jautājumus Latvijā | 10 |
3.1. | Civillikums | 10 |
3.2. | Likums par zemes lietošanu un zemes ierīcību | 12 |
3.3. | Likums par zemes privatizāciju lauku apvidos | 12 |
3.4. | Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likums | 13 |
3.5. | Likums par zemes reformas pabeigšanu pilsētās | 15 |
3.6. | Likums par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos | 16 |
3.7. | Likums par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās | 16 |
3.8. | Likums par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju | 17 |
3.9. | Likums par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju | 18 |
3.10. | Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likums | 18 |
3.11. | Likums par zemes komisijām | 19 |
3.12. | Noteikumi par valsts vai pašvaldības zemes nomu | 19 |
3.13. | Noteikumi par neizpirktās lauku apvidus zemes nomas līguma noslēgšanas un nomas maksas aprēķināšanas kārtību | 20 |
4. | Likumprojekts „Valsts un pašvaldību mantas iznomāšanas likums” | 22 |
5. | Zemes izpirkšana vai piespiedu noma | 25 |
5.1. | Zemes uzmērīšana | 27 |
5.2. | Privatizācijas sertifikāti | 29 |
6. | Zemes nomas līgums un nomas maksa | 31 |
6.1. | Lauksaimniecības zemes noma Latvijā | 37 |
7. | Pašvaldības un valsts institūcijas zemes nomas jautājumu regulēšanā un to problemātika | 43 |
7.1. | Jūrmalas pilsētas pašvaldība | 43 |
7.2. | Liepājas pilsētas pašvaldība | 45 |
7.3. | Satiksmes ministrija | 46 |
7.4. | Publiskā un privātā partnerība | 47 |
8. | Tiesu prakse zemes nomas jautājumos | 50 |
Secinājumi un priekšlikumi | 56 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 58 | |
Pielikumi | 58 |
Studiju darba tēma ir zemes nomas tiesiskās reglamentācijas apzināšana un analīze Latvijas Republikā (turpmāk – LR). Zeme ir unikāls dabas resurss, tāpēc nepieciešams pievērst īpašu uzmanību tā izmantošanai un aizsardzībai. Tai ir ne tikai ekonomiska nozīme, bet arī politiska, sociāla un vides nozīme. Līdz ar to zemes politika neaprobežojas tikai ar zemi, bet tā ir savstarpējā saistībā ar ekonomiskās, reģionālās attīstības un vides aizsardzības politiku un stratēģiju. Zemes izmantošanas lietās liela nozīme ir attīstības plānošanai. Pašlaik LR ar zemi saistītu problēmu risināšanai un tiesību aktu izstrādei tiek izveidotas dažādas darba grupas, taču to darbība nebalstās uz vienotu, skaidri definētu valsts zemes politiku, jo tāda nav izstrādāta. Vienota zemes politika valstī ir nepieciešama, lai nodrošinātu Latvijas dabas lielākā resursa – zemes efektīvu apsaimniekošanu, lai tiktu saglabāta tās bioloģiskā daudzveidība un kultūrainaviskā vērtība, un lai Latvijas nacionālās interesēs pieaugtu zemes tirgus vērtība, kas savukārt nodrošinātu pašvaldību ieņēmumu palielināšanos.
Tēma ir īpaši aktuāla, jo pagājušā gadsimta 90-to gadu sākumā LR Augstākā Padome pieņēma likumus par agrāro reformu un par zemes reformu ar mērķi privatizācijas gaitā pārkārtot zemes lietošanas un īpašuma tiesiskās, sociālās un ekonomiskās attiecības, lai nodrošinātu dabas un citu resursu saimniecisku izmantošanu un aizsardzību, augsnes auglības saglabāšanu un celšanu, ražošanas palielināšanos. Zemes reforma strauji tuvojas noslēgumam, tāpēc autorei likās lietderīgi noskaidrot reālo situāciju patlaban valstī, kā arī šī jautājuma tiesisko regulāciju. Jāatzīmē arī, ka pakāpeniskas zemes privatizācijas gaitā ir mainījušās zemes lietošanas un īpašuma tiesiskās attiecības.
LR ir noteikti divi zemes lietojumu veidi: zemes pastāvīgā lietošana un zemes noma. Zemes pastāvīgā lietošana ir tāds zemes lietojuma veids, kad lietošanas termiņš pašvaldības lēmumā par zemes piešķiršanu lietošanā nav noteikts.1 Darba pētījuma objekts ir zemes noma, tās tiesiskais regulējums un reālā situācija zemes nomas sfērā Latvijā. Iepriekšminētais arī tiks aplūkots un analizēts turpmākajā darba izklāstā.
Darba mērķis ir šāds: apzināt zemes nomas tiesisko reglamentāciju Latvijas normatīvajos aktos, analizēt un apzināt tā praktiskās pielietojamības problēmas, kā arī sniegt iespējamo situācijas risinājumu.
Lai sasniegtu izvirzīto darba mērķi, tiks veikti šādi darba uzdevumi:
1.apzināt tiesību aktus, kas reglamentē zemes nomas jautājumus Latvijā;
2.identificēt zemes politiku un ar to saistītos jautājumus Latvijā;
3.aplūkot dažādus zemes nomas gadījumus, noslēgtos zemes nomas līgumus;
4.iepazīties ar tiesu praksi zemes nomas jautājumos;
5.identificēt nepilnības zemes nomas tiesiskajā reglamentācijā;
6.sniegt risinājumus problēmas novēršanai.…
Darbā aplūkota: 1. zemes politika Latvija, 2. plaši skaidroti galvenie jēdzieni, 3. visi tiesību akti, kas reglamentē zemes nomu LV, arī likumprojekti; 4. zemes uzmērīšana, piespiedu noma; 5. analizēti zemes nomas līgumi; 6. pašvaldību un valsts zemes iznomāšana; 7. tiesu prakses piemēri zemes nomas strīdos.
- Darba līguma uzteikuma regulējums Latvijā un citās Eiropas Savienības valstīs
- Morālā kaitējuma jēdziens un tā tiesiskais regulējums
- Zemes nomas tiesiskā reglamentācija Latvijas Republikā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas muitā realizējamie pasākumi intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzībai
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Trasts un tā tiesiskais regulējums
Дипломная для университета57
Оцененный! -
Kriminālsoda izpildes tiesiskie aspekti Latvijas Republikas brīvības atņemšanas iestādēs
Дипломная для университета63
-
Franšīzes tiesiskais regulējums Latvijā
Дипломная для университета68
Оцененный! -
Lēmuma par administratīvā soda uzlikšanu tiesiskā daba
Дипломная для университета71
Оцененный!