Дипломная
Гуманитарные науки
Психология
Zīmju valodas tulka lomas, pienākumu un darbības analīze ...-
Zīmju valodas tulka lomas, pienākumu un darbības analīze Rīgas Raiņa 8.vakara (maiņu) vidusskolā
Бесплатно!
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Tulka profesija | 6 |
1.1. | Kompetence | 6 |
1.2. | Uzvedība un ārējais izskats | 7 |
1.3. | Tulka personības iezīmes | 8 |
2. | Tulka darba pienākumi un profesionālā ētika | 10 |
2.1. | Tulka pienākumi un uzdevumi | 10 |
2.2. | Tulka profesionālā ētika | 12 |
3. | Zīmju valoda | 14 |
3.1. | Zīmju valodas raksturojums | 14 |
3.2. | Manuālo zīmju struktūra | 15 |
3.3. | Sintakses aspekti | 16 |
3.4. | Neverbālās komunikācijas elementi | 17 |
4. | Vispārējs Rīgas Raiņa 8. vakara (maiņu) vidusskolas raksturojums | 19 |
5. | Tulkošana izglītības iestādē | 21 |
5.1. | Tulka darbu ietekmējoši faktori | 21 |
5.2. | Tulkošanas vide | 23 |
5.3. | Tulka darba apraksts Rīgas Raiņa 8. vakara (maiņu) vidusskolā | 24 |
6. | Tulkošanas procesa analīze | 26 |
6.1. | Sinhronā un konsekutīvā tulkošana | 26 |
6.2. | Lietotā terminoloģija | 27 |
6.3. | Tulkošanas problēmas | 28 |
7. | Metodes apraksts | 30 |
7.1. | Procedūra | 30 |
7.2. | Instrumentārijs | 30 |
7.3. | Dalībnieki | 30 |
8. | Rezultāti | 31 |
8.1. | Surdotulku aptaujas rezultāti | 31 |
8.2. | Pedagogu aptaujas rezultāti | 36 |
Secinājumi | 40 | |
Priekšlikumi | 41 | |
Izmantotās literatūras avotu saraksts | 42 | |
Pielikums | 43 | |
Apliecinājums | 46 |
Secinājumi
1. Surdotulka darbs vispārizglītojošajās mācību iestādēs ar katru gadu kļūst aktuālāks, jo arvien biežāk cilvēki ar dzirdes traucējumiem izvēlas iegūt izglītību tieši šādās skolas.
2. Izglītības iestādē strādājošam tulkam svarīgas ir teicamas latviešu valodas zināšanas, ka arī vismaz vienas svešvalodas pārzināšana un vispārīgo zināšanu kompetence.
3. Tulka darbs ir ļoti svarīgs, jo tieši tulkošanas pakalpojumu kvalitāte nosaka to, kādā līmenī ir iespējams komunicēt cilvēkiem, kas lieto atšķirīgas valodas.
4. Tulka darba kvalitāti izglītības iestādē var ietekmēt sadarbība ar pedagogu. Tulkam un pedagogam jāsadarbojas ne tikai tulkošanas procesā, bet arī mācību procesā.
5. Tulka darbs ir grūti kontrolējams, jo ierasti tulks strādā viens, praktiski bez uzraudzības un ir vienīgais, kas pārzina abu pušu lietotas valodas.
6. Tulka galvenais uzdevums ir komunikācijas nodrošināšana, taču nereti ir situācijas, kad izglītības iestāde strādājošiem tulkiem tiek uzticēti pedagoga palīga pienākumi. Ne viss pedagoģiskais personāls saprot, kas ir tulka tiešie pienākumi.
7. Pedagogi mēdz paļauties uz surdotulka zināšanām un sniegto informāciju par nedzirdīgo kultūru un uzvedības īpatnībām.
8. Tulks nedrīkst paust savu viedokli, netulkot informāciju pilnīgi, vai papildināt to ar pedagoga neminētiem piemēriem. Tā ir tulka neprofesionalitāte.
9. Tulkošanas procesu mācību stundās ietekmē dažādi faktori – mācību viela, skolēnu skaits klasē, pedagoga darba stils, un mācību programma, attiecīgi speciālā vai vispārizglītojošā.
…
Kvalifikācijas darba tēma: “Zīmju valodas tulka lomas, pienākumu un darbības analīze Rīgas Raiņa 8.vakara (maiņu) vidusskolā”. Pētījuma mērķis: analizēt surdotulka lomu, pienākumus un darba nozīmīgumu mācību procesa laikā Rīgas Raiņa 8.vakara (maiņu) vidusskolā. Darbā risinātie uzdevumi: 1. gūt teorētisku priekšstatu par pētījuma tematu; 2. raksturot surdotulka profesiju un darba pienākumus izglītības iestādē; 3. veikt pētījumu, kurā tiek analizēta tulka loma, pienākumi un darbs izglītības iestādē; 4. apkopot pētījuma rezultātus, veikt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus. Pētījuma objekts: izglītības iestādes surdotulka darbs. Pētījums veikts, novērojot tulkus un pedagogus to darba vietā un darba laikā, pamatojoties uz novērojumiem, izveidoti jautājumi tulku un pedagogu aptaujām. Pētījuma avoti ir teorētiskā informācija, darba autora novērojumi un aptaujāto tulku un pedagogu atbildes. Pētījuma veikšanas periods: 01.02.2016 – 20.05.2016. Atslēgas vārdi: surdotulks, izglītības iestāde, skolēni ar dzirdes traucējumiem.
Koledžas darbs.
- Laika un dzimtes kategoriju salīdzinošā analīze latviešu un krievu valodās
- Seksuālie un dzimuma identitātes traucējumi. Psihisko izziņas procesu darbības norma un pataloģija
- Zīmju valodas tulka lomas, pienākumu un darbības analīze Rīgas Raiņa 8.vakara (maiņu) vidusskolā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Lietuviešu cilmes vietvārdi J.Endzelīna "Latvijas PSR vietvārdos” (I, II, A – O ) un "Latvijas vietvārdu vārdnīcā”(P)
Дипломная для университета86
-
Agresivitātes un emocionālās noturības rādītāju salīdzinājums 12 - 14 gadus veciem pusaudžiem no pilnām un nepilnām ģimenēm un bērnu namu audzēkņiem
Дипломная для университета73
-
Sieviete ģimenē un algotā darbā: lomu konflikts un tā risinājumi
Дипломная для университета66
-
Latviešu un angļu valodas frazeoloģismi ar nozīmi "nosodīt"
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Diskusijas metode 9.klases skolēnu runas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās
Дипломная для университета48
Оцененный!