20. gs var aplūkot kā masu kultūras rašanās un attīstības laiku. Tam raksturīgas 3 galvenās masveidīguma formas- preču masveida ražošana, to masveida patēriņš un funkcionējoši masu saziņas līdzekļi. Visvairāk masu kultūras attīstību veicināja ASV. Kopš 20. gadiem Eiropu pārpludināja Coca-cola, Holivudas filmas, amerikāņu dejas un arī džeza mūzika.
Taču nozīmīgākie masu saziņas līdzekļi bija radio un prese. Radio pirmsākumi meklējami 1895. gadā, kad itālis Guljelmo Markoni izveidoja bezvadu sakaru sistēmu. Šī sistēma gan vēl tikai spēja pārraidīt Morzes ābeces signālus, kas sastāvēja no punktiem un svītriņām, nevis skaņas. Lai uzbūvētu radio, kas spētu pārraidīt cilvēka balss skaņas un mūziku, izgudrotāji pūlējās vēl 11 gadu. Par preses dibinātāju tiek uzskatīts amerikānis- Hērsts. Sākumā laikrakstu tirāža bija neliela, jo tie rakstīja par politiku un ekonomiku, taču vēlāk sāka rakstīt par sensācijām, skandāliem un noziegumiem. ‘hērst pārvilināja labākos žurnālistus, laikraksts sāka iznākt uz dzeltena papīra un tā radās nosaukums- „Dzeltenā prese”.
Psihoanalīze, kā to definē tās izveidotājs Zīgmunds Freids (1856-1939), ir ārstnieciska metode, kas, izmantojot psiholoģisku tehniku, mēģina ārstēt noteiktas nervozitātes formas. …