Šo grāmatu izvēlējos lasīt, jo ikdienā katrs veido attiecības ar dažādiem cilvēkiem − bērniem, draugiem, darba devējiem, padotajiem, kolēģiem u.c. − un bieži vien viņiem ir jāsaka kaut kas nepatīkams un reizēm ir jāizsaka savs viedoklis sarežģītās situācijās. Parasti mūsos tas izraisa divējādas sajūtas – mēs žēlojamies, ka nespējam adekvāti risināt problēmas, kļūstam naidīgi, mēģinām manipulēt ar citiem vai arī bieži vien klusējam un neaizstāvam savu viedokli, jo baidāmies.
Šīs grāmatas mērķis ir palīdzēt veidot atklātu un efektīvu komunikāciju, būt tiešiem jebkurās attiecībās, tām nekaitējot. Autore uzsver, ka ir jābūt atklātam pret otru, jāuzņemas daļu atbildības par radušos situāciju (piem., dažreiz ir tā, ka sarunu partnera uzbrūkošā atbilde ir reakcija uz mūsu pašu vārdiem vai rīcību), kā arī pieņemt atšķirīgo viedokli. …