Ievads.
Preses relīze jeb paziņojums presei ir vienkāršākais veids, kā nodrošināt publicitāti savam projektam un informēt par savām aktivitātēm plašāku sabiedrību.
Masu mediji mūsdienu pārpilnajā vidē cilvēka dzīvē ieņem svarīgu lomu. Masu mediji ir tie, kas informē iedzīvotājus par jaunākajiem notikumiem, reklāmām. Tajā skaitā prese ir neatņemama sastāvdaļa mūsdienu cilvēku dzīvē, presi lasa ikviens, to arī izmanto mūsdienu uzņēmēji, ražotāji, pakalpojumu sniedzēji, ievietojot presē reklāmas, taisa relīzes, lai piesaistītu presi un jaunus klientus. Prese ir sava veida reklāma ar kuras palīdzību uzņēmējs piesaista kvalitatīvu klientu uzmanību. Uzņēmēji izmanto attēlus, īsfilmas, lai piesaistītu masu medijus un tādā veidā arī pircējus. Preses relīze ir sava veida komunikācija ar medijiem, vēstījuma veids sabiedrībai par kādu konkrētu notikumu. Relīze ir īsa un koncentrēta runa, par kādu konkrētu notikumu, masu medijiem. Relīzes parasti sagatavo pirms preses konferences attiecīgā firma vai uzņēmums.
Es savā darbā apskatīju akciju sabiedrības Air Baltic preses relīzes internetā. Internets ir viens no jaunākajiem masu saziņas līdzekļiem un arī viens no populārākajiem mūsdienu sabiedrībā. Cilvēki ik dienas neiztiek bez interneta, arī žurnālisti. Kā saka Džons Pavliks grāmatā „Sabiedriskās attiecības”: „Visi žurnālisti, sabiedrisko attiecību speciālisti un reklāmas aģenti, kas vēlas padarīt savu darbu efektīvāku, izmanto jauno tehnoloģiju. Viņi lieto jauno tehnoloģiju, lai paaugstinātu sava darba lietderības koeficientu un ātrumu un pazeminātu izmaksas. Turklāt jaunās tehnoloģijas sniedz komunikācijas profesionāļiem iespēju strādāt jaunos, radošos veidos, kā arī darīt daudz ko pilnīgi jaunu.” 2
…