Ar terminu „akadēmiskais godīgums” es iepazinos tikai uzsākot studijas Latvijas Universitātē. Nenoliedzami tādi jēdzieni kā plaģiātisms, kukuļdošana un kukuļņemšana man bija zināmi jau vidusskolā. Atbildības, kas iestājos uzsākot studijas augstskolā ir tiešā veidā saistāma ar akadēmisko godīgumu un no tā izrietošajiem principiem, pēc kuriem mums būtu jāvadās. Pirmajā mirklī varētu šķist, ka akadēmiskā godīguma jēdzienam nav vērts pievērst tik lielu un īpašu uzmanību, jo sabiedrībā valdošos uzskatus par izglītības sistēmu, manuprāt, mainīt ir ļoti grūti, taču, iedziļinoties šajā tēmā, es nonācu pie secinājuma, ka ir patiešām labi un apsveicami, ka ir tādi cilvēki, kuri cenšas padarīt mūsu izglītības sistēmu stiprāku un stabilāku un ka mūsu katra uzdevums būtu iestāties pret akadēmisko negodīgumu un vadīties pēc akadēmiskā godīguma principiem.
Akadēmiskais godīgums tiek dēvēts arī par akadēmisko ētiku, akadēmisko etiķeti, akadēmiskās uzvedības vadlīnijām, taču būtības un tajos ietilpstošie jautājumi un problēmas ir vienas un tās pašas.
…