Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:137415
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.04.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

ir datu vākšanas metode, kura laikā pētnieks saņēm informāciju tieši no iedzīvotāju pārstavjiem, kuri tiek izvēlēti tā, lai viņas atbildes pamatā vārētu droši sēcināt par visiem iedzīvotājiem.
Vajadzīga aptaujai informācija vār būt saņemta dažas veidos – ar telefoninterviju, klātenes (tiešu) interviju vai ar aptaujas ankešu palīdzību. Cilvēki, kas atbild uz jautājumiem, ir respondenti. Paša aptauja dod pētniecībai piecu veidu informāciju:
Faktus. Ar faktiem tiek domāti biogrāfiskas ziņas par respondentu, kuri var būt nepieciešami citu ziņu interpritācijai.
Zināšanas. Pie zināšanām attiecas respondentu domas par apkārtējo vidi, pasauli, tas ir tas, ko viņš zina vai viņam liekas ka viņš zina.
Viedokļus. Viedoklis ir respondentu domu gājiens un uzskati par noteiktiem priekšmētiem, notikumiem.
Attiecības. Pie attiecībam varām attiecināt diezgan stabīlo respondentu garastavokli un viņu noteiktu noteikumu, ideju atzīmes.
Respondentu rīcības pārskatus (поведенческие отчёты/ behavioral reports). Rīcības pārskati – respondentu apgalvojumi par to, kā viņi uzvedas tajā vai citā gadījumā.
Aptaujas procesā jautājumi palīdz apkopot jēdzenus, bet paša pētniecība sastav no atbilžu fiksēšanas (uz šiem jautājumiem).
Aptaujas posmi. Aptaujas pētniecība iekļauj sevī 14 posmus (procedūru veidus):
1. Konceptualizācija – pētīšanas mērķa noskaidrošana, hipotēžu piedavāšana, jēdzenu precizēšana un operacionalizācija;
2. Shematizācija – procedūru (kas ir nepieciešami aptaujai) noteikšana ‘izvēles grupas’(выборки) raksturošana;
3. Instrumentāriju sagatavošana – ankešu un intervijas blanka sastādīšana, jautājumu skaitļa un kārtības noteikšana un citu līdzekļu sagatavošana;
4. Planošana – finanšu, administrātīvu, materiāltehnisku un kadru problēmu apskatīšana (kas ir saistīti ar aptauju);
5. Izvelēs grupas (выборки) sastādīšana – respondentu atlase, atkārībā no metodēm, kas vislabāk atbilst pētīšanai;
6. Instruktēšana – intervetāju sagatavošana, kodētāju un cita personāla sagatavošana aptaujai;
7. Iepriekšēja testēšana – izvēlēta instrumentārija izmēģināšana uz neliela objektu skaitļa, lai parbaudīt vai nav pieļautas kādas kļūdas;
8. Aptauja – izvēlēto respondentu aptauja pa pastu, telefon- vai prīvāta, ar instrumentārija lietošanu;

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация