Ikreiz, kad atveram skapi, lai izvēlētos apģērbu un dotos savās ikdienas gaitās, rodas sajūta, ka kārtējo reizi nav ko vilkt. Nav būtiski, vai apģērbs ir iegādāts vakar, vai pirms gada, tik un tā ir vēlme nepārtraukti papildināt savu garderobi, jo mode aizvien diktē aktuālās sezonas tendences. Šī sajūta tiek mērķtiecīgi veidota patērētāju apziņā, lai cilvēki nemitīgi dotos uz veikaliem un izvēlētos arvien jaunus, aktuālus, trendīgus, stilīgus utt. apģērbus. Patiesībā visu šo shēmu izstrādā neskaitāmi speciālisti, kuru galvenais uzdevums ir palielināt apģērbu ražošanas kompāniju peļņu.
Modes industrijas vēstures pirmsākumi ir meklējami jau senajos laikos. Tomēr mode, par kādu mēs runājam šodienas kontekstā, attīstījās līdz ar rūpniecības revolūciju 18. gadsimta beigās un 19. gadsimta pirmajā pusē. Tāpat kā citās tautsaimniecības nozarēs arī modes industrijā parādījās jaunas tehnoloģijas, kas cēla darba ražīgumu un apjomu. Savu uzvaras gājienu apģērbu ražošanā uzsāka šujmašīna, paātrinot apģērba izgatavošanas procesu. Rūpniecībai un ražošanai attīstoties, vēlāk sāka veidoties un sevi pieteikt slaveni modes zīmoli. Mode vienmēr ir atspoguļojusi konkrētā laikmeta sociālos, ekonomiskos un politiskos parametrus, ne velti ir teiciens, ka “mode iet līdzi laikam”. Pēdējo simts gadu laikā modes industrija attīstījusies īpaši strauji, nozīmīgu lomu ierādot ātrajai modei. …