Sabiedrības attīstības tendences, ideāli, mērķi vienmēr bijuši saistīti ar cilvēka audzināšanas mērķi. Tas nosaka audzināšanas mērķa objektīvo raksturu. Ar audzināšanas palīdzību notiek tautas, visas sabiedrības kultūras pārmantošana, un tā tiek likts pamats tālākajai cilvēces attīstībai.
Līdz ar vēsturiskajām, ekonomiskām un politiskām izmaiņām vienmēr mainījusies audzināšana, tās mērķis un līdzekļi. Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju veidojusies audzināšanas sistēmā, kuras mērķis bija sabiedrība, bet cilvēks vispusīgi harmoniski attīstīta personība- veidota kā līdzeklis, kam jānodrošina sabiedrības attīstība. Tagad veidojas paaudze, kuras ideāli un vērtības saistīti ar demokrātisku sabiedrību, kuras augstākā vērtība ir humāna personība-viņas brīvība, patstāvība un atbildība kā tās kodols.…