Orķestra sastāvs: 2 flautas, pikolo flauta, 2 obojas, cor anglais, 2 klarnetes, basklarnete, tenora saksofons, 2 fagoti, kontrafagots, kornete, 2 trompetes, 4 mežragi, 3 troni, tambour, tuba, timpāni, lamatas, trombo, šķīvji, trīsstūris, marakas, basbungas, klavieres, celesta, arfa, stīgas (viola d'amour ad libitum).
Baleta koncepcija pēc Šekspīra traģēdijas (1564 – 1616) “Romeo un Džuljeta” par mīlētāju traģisko bojāeju, kuri piederēja karojošajām Veronas dižciltīgo dzimtām - Montagiem un Kapuletiem. Šo tēmu komponistam 1934. gadā ierosināja pazīstamais Šekspīra zinātnieks, tolaik – Ļeņingradas S. M. Kirova operas un baleta teātra mākslinieciskais vadītājs S. E. Radlovs. Prokofjevs iedvesmojās no piedāvātā sižeta un sāka strādāt pie mūzikas. Laikā no 1935. līdz 1936. gadam balets tika uzrakstīts un saņemts opuss 64. …