Henrika Ibsena lugas “Brands” galvenais varonis – jaunais mācītājs Brands – raisa pārdomas gan lugas varoņos, gan lugas lasītājā, par to, kas gluži ir dzīves jēga un vai ikdienišķa dzīve un īslaicīgas laimes izjūtas ir dzīves piepildījums, vai tomēr ir jātiecas pēc kā augstāka, un vai kas augstāks vispār pastāv.
Brands lugas ietvaros ir apņēmības pilns mainīt valstī pastāvošo stāvokli, kad cilvēki, īpaši viņa paša māte, tiecas galvenokārt tikai pēc materiālajām vērtībām, mainot cilvēku uzskatus un domāšanu, pārliecinot tautu dzīvot pilnvērtīgu dzīvi, kas acīmredzot nesastāv tikai no ikdienas rūpēm. Viņa paša tieksme pēc garīguma nāk no bērnības pārdzīvojumiem, kad, tēvam nomirstot, viņš savām acīm redzēja, kā viņa māte meklē zem līķa un makā līdz pēdējam grasim, šķietami tajā brīdī apsoloties nelīdzināties mātei un garīgumu likt virs materiālisma. …