Longīns iedala piecas cildenā sastāvdaļas. Pirmās divas, domas un kaismi, viņš attiecina uz iedzimtajām prasmēm, savukārt vārdu un domu radīšanas prasmi Longīns attiecina uz cilvēka prasmi. Kā piektā cildenā sastāvdaļa ir cienīga un izcila sasaiste, kas apvieno visas iepriekšējās. Protams, var iebilst, ka pats Longīns nonāk pretrunās ar saviem izteicieniem, pieminot to, ka kaisme atšķiras no cildenā un var būt pat nožēlojama. Kā piemēru mēs redzam – kaismīgas žēlabas, raudas, bailes.
Spriežot pēc šī parauga mēs varam secināt to, ka cildenums sakņojas visā cilvēka kā fiziskas, tā arī garīgas būtnes esībā. Pat ja cildenumu vada doma, jeb garīgā subpersona un ja tā sākotnējā būtība ir meklējama cilvēka transcendentālajā veidolā, jāpiekrīt arī tam, ka bez fiziskā ķermeņa šī izpausme nevar parādīties uz āru un tai mūžīgi ir jāpaliek intravertai, abstraktas domas līmenī.…