Pēdējā laikā sabiedrībā notiek aktīvas diskusijas par to, vai cilvēka klonēšana nav pretrunā ar cilvēku morāles principiem un vai šāda klonēšana dotu cilvēcei vairāk ļaunuma, vai labuma. Šī jautājuma apspriešanā ir iesaistījušies ne tikai zinātnieki, bet praktiski visi inteliģences pārstāvji: juristi, politiķi, ārsti, teologi, cilvēktiesību aizstāvji utt., un tas ir tāpēc, ka nesen izdarītie zinātnieku eksperimenti ir likuši cilvēkiem padomāt par dzīvības rašanās noslēpumu, un līdz ar to iedziļināties pašā galvenajā jautājumā — par dvēseles un Dieva esamību.
Ētiskie un reliģiskie apsvērumi rada skeptisku attieksmi pret gēnu inženierijas solījumiem. Ir cilvēki, kas uzskata, ka jaunu dzīvības formu radīšana, pārkāpjot dabiskās robežas starp sugām, ir dabas likumu pārkāpšana vai necieņa pret Dieva darbu. ĢMO izkļūšana brīvībā apdraud nākamās paaudzes. Kompānijas ātras peļņas dēļ manipulē ar dzīvām būtnēm, neatzīstot to tiesības uz savu dzīvi. Jaunradītajiem dzīvniekiem tiek atņemtas pat pašreiz atzītās dzīvnieku tiesības. Vai tāpat būs arī ar pārveidotiem cilvēkiem? Gēnu inženierija vairo dzīvnieku ciešanas. Tā iejaucas dzīvu būtņu karmā. Patentēt dzīvus organismus un to ģenētisko materiālu ir amorāli, un līdz šim tas bija arī nelikumīgi. Ģenētiski pārveidotā pārtika rada problēmas tiem, kas dažādu apsvērumu dēļ nelieto uzturā noteiktus produktus, piemēram, veģetāriešiem.…