Lietišķajās attiecībās dāvināšana cieši saistīta ar iedibinātām paražām - dāvanas veido uzticības atmosfēru, sekmē veiksmīgu sadarbību un panākumus savstarpējās attiecībās. Dāvanas uzņēmējdarbībā ir nepieciešamas, bet tikai jāievēro nianses, lai dāvana neaizvainotu dāvanas saņēmēju, neradītu viņam nepareizu priekšstatu par dāvinātāju vai arī netiktu uzskatīta par kukuļošanas mēģinājumu. Kā arī pirms dāvanas satura, vērtības un pasniegšanas veida plānošanas jāuzzina, vai attiecīgajā kultūrā ir pieņemts pasniegt biznesa dāvanas.
Dāvanas var piedāvāt tikai tādā gadījumā ja tās ir nelielas pēc vērtības, un ja tās nevar interpretēt kā tirdzniecības stimulus. Dāvanas nedrīkst pieņemt, ja pamatoti var uzskatīt, ka tas var ietekmēt biznesa darījumus.…