Didaktiskais konflikts, piemēram, veidojas, kad skolēns jautā: “Par ko man ielikāt ‘3’?”, tomēr skolotājs nespēj paskaidrot. Skolotājs jūtas apdraudēts, necienīts, jūt, ka apšauba viņa kompetenci.1 Un šīm jūtām ir reāls pamats: skolotājam, redzam, nebija izstrādātu kritēriju darbu novērtējumam. Didaktisks konflikts rodas, ja skolotājs uzdot vairāk mājas darbu par slikto uzvedību, vai precīzi nepaskaidro uzdevumu, vai skolēni nav pilnībā sapratuši tēmu…
Bieži vien skolotāji pieļauj saskarsmes kļūdas2: pārmet, ironizē, piemin pagātni, runā tukšas frāzes utt. Notiek arī tā, ka skolotājs stāsta kādu tematu un izsaka tikai savu viedokli, neuzklausa citus. Skolēnu jūtīs neapmierinātību, īpaši, ja tēma viņiem ir tuva.…