Šajā darbā tiks izvērtēta divu tūrisma uzņēmumu - viesnīcu „Naktsmājas” un „Wolmar” darbība. Veicot izvērtējumu, šī darba autore izmantoja minēto viesnīcu interneta mājas lapas, kā arī Valmieras tūrisma informācijas centra bukletos sniegto informāciju. Minētajām viesnīcām ir kopējs darbības virziens – tās darbojas tūrisma pakalpojumu sniegšanā, piedāvājot izmitināšanas iespējas Valmieras pilsētā (abām ir piešķirta trīszvaigžņu kategorija), kā arī sniedz dažādus papildpakalpojumus (ēdināšana, banketu/semināru rīkošanas iespējas utml.).
Lai noteiktu organizācijas darbības veidu, ir jāatbild uz sekojošiem jautājumiem: kas ir klientu grupa, kādas klientu vajadzības tiek apmierinātas un kā tās tiek apmierinātas. Gan „Wolmar”, gan „Naktsmājas” apkalpo vietējos un ārvalstu tūristus, kam nepieciešami nakšņošanas pakalpojumi, kā arī telpas semināru vai banketu rīkošanai. „Wolmar” papildus piedāvā arī ēdināšanas iespējas, jo viesnīcai ir sava kafejnīca, kā arī pirts un frizētavas pakalpojumus (tās atrodas viesnīcas ēkā).
Misija dod organizācijai stratēģisko virzību, tā nosaka uzņēmējdarbības veidu, kurā organizācija ir iesaistīta, tās mērķus un filozofiskās vērtības. Parasti misija tiek formulēta abstrakti un vispārīgi, netiek definēta konkrēta darbības, bet izteikta vispārējā virzība, motivācija, radīts pozitīvs organizācijas tēls. Tās formulējumam jārada priekšstats, ka organizācijai ir noteikta sabiedrībai pieņemama loma, attīstības virziens, tā sekmīgi darbojas un ir vērts to atbalstīt un tai uzticēties. Labi formulēta misija uztur entuazismu un veicina uzņēmuma mērķu sasniegšanu. Labam misijas formulējumam ir jābūt unikālam un konkrētam, kas izceļ organizācijas īpatnības un mērķus.
…