Bija Kutīra skolnieks, kurš bija akadēmiskās salonmākslas pārstāvis. Nebūdams apmierināts ar dzīves īstenības attēlošanai neatbilstošajām metodēm pameta skolotāja darbnīcu un nodevās pabeidza izglītību studējot vecmeistarus ( venēciešu un spāņu, īpaši Velaskesa un Gojas, kā arī Holandieša Fransa Halsa, no franču māksliniekiem, ka vislielāko ietekmi uz Manē atstāja Delakruā un Kurbē ) Vairākos viņa darbos ir redzamas līdzības ar vecmeistaru darbiem ( Manē „brokastis zaļumos”, kur sižeta risinājumā ir iespaidi no Džordžones „koncerta” (Manē bija izvēlējies tradicionālu sižetu: neliela sabiedrība izbraukusi zaļumos un zālītē brokasto, pāris mākslinieku ar modelēm, kuras viņš atļāvies attēlot klailas.) vai „Olimpija’’, kura sasaucas ar Goijas „Mahu” (šis Manē darbs tika asi kritizēts, darbā attēlota kaila sieviete uz dīvāna, kura uzgleznota reālistiski mazliet plakanā modelējumā, skatītāja saskatīja tur vulgārumu un divdomību.) arī darbs „Uz balkona”, kur iedvesma gūta no Goijas darba, bet viņš savos novērojumos ticis daudz tālāk kā viņa priekštecis – Manē figūru galvas izskatās teju plakanas, stāvošajai figūrai pat īsti nav deguna. …