4. Izpratne par Eiropas sabiedrisko domu
Mūsdienu demokrātiskās sabiedrībās politikas veidotāji lielu vērību veltī sabiedriskās domas izpētei, izmantojot tādus līdzekļus kā sabiedriskās domas aptaujas un plašsaziņas līdzekļu analīze. Šo līdzekļu loma ir augusi paralēli pilsoņu tendencei atteikties no tradicionālās politikas (dalības politiskajās partijās, balsošanas vēlēšanās utt.). Eiropas sabiedriskā doma ir sarežģīta un daudzveidīga, atspoguļojot dažādu valstu perspektīvas. Tādēļ to izprast ir īpaši grūts uzdevums. Eiropas Komisijai bijusi svarīga loma modernu līdzekļu – piemēram, Eurobarometer pārskatu – izstrādē Eiropas sabiedriskās domas izpētei. Eurobarometer ir kļuvusi par lielu Eiropas datu bāzi, kas regulāri novēro sabiedrisko domu visās ES dalībvalstīs un kandidātvalstīs, ikreiz aptaujājot tūkstošiem cilvēku. Visus pārskatus rūpīgi izvērtē neatkarīgi eksperti un tie ir pieejami plašai sabiedrībai un akadēmiskiem pētniekiem.
5. Darbības partnerība
Reālu Eiropas „sabiedrisko sfēru” nevar izveidot Briselē. To izveidot var vienīgi tad, ja mērķi atbalsta visi galvenie dalībnieki un tas tiek virzīts uz priekšu visos līmeņos. Galvenais sākumpunkts jebkurās politiskās debatēs aizvien ir valsts līmenī, un dalībvalstu valdībām un citiem dalībniekiem valsts līmenī ir pienākums izmantot valsts kanālus, lai nodrošinātu aktīvas debates par Eiropas Savienības jautājumiem. Partnerības pieejā jāiesaista visi galvenie dalībnieki.
…