Mūsu iepriekš veiktā pētījuma rezultāti parādīja, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības sarakstes dalībnieku attiecību novērtējumā starp grupu, kurā stimulmateriālā tika izmantotas „emocijzīmes” un grupu, kurā stimulmateriālā „emocijzīmes” netika izmantotas.
Bez „emocijzīmēm” lielākā daļa cilvēku nevar pareizi uztvert emocijas, attieksmes un nodomus. Kad tajā pašā tekstā tiek lietotas „emocijzīmes”, tad saņēmējs sāk uztvert ziņu savādāk. „Emocijzīmes” ļauj saņēmējam korekti saprast emociju līmeni un virzienu, attieksmi un uzmanības izpausmi (Lo, 2008). Komunicējot ar interneta starpniecību, vīriešiem un sievietēm ir atšķirīga „emocijzīmju” uztvere un lietošana (Punyanunt-Carter, Hemby, 2006). Lielākā daļa „emocijzīmju”, ko lieto sievietes, ir ar humora nozīmi, savukārt vīrieši vairāk lieto „emocijzīmes”, lai izteiktu sarkasmu un ķircinātu (Wolf, 2000).
Pētnieki uzsver, ka „emocijzīmes” pēc būtības ir grafiski attēli, bet grafika papildina tekstu un padara to pievilcīgāku (Walther, D’Addario, 2001).
…