To, ka ētikai ir būtiska nozīme daudz profesiju pārstāvju, piemēram, ārstu, skolotāju un žurnālistu darbā, neviens neapstrīd. Citādāk ir ar uzņēmējdarbību. Kaut daudzās pasaules valstīs uzņēmējdarbības ētika sekmīgi attīstās kā akadēmiska disciplīna un ir kļuvusi par uzticamu ceļvedi uzņēmējiem saskarsmē ar savu firmu darbiniekiem un sabiedrību kopumā, tomēr diskusijas par to, vai ētika uzņēmējdarbībā vispār ir iespējama, nerimst.
Orientācija uz ētisku uzņēmējdarbību sākas ar to, ka sabiedrībā parādās interese par ētikas problēmām, veidojas priekšstats, ka tā pastāv. Arī mūsu zemē šis process, kaut lēnām, tomēr sākas. Par to liecina tas, ka preses izdevumi arvien biežāk pievērš uzmanību ētiskajām problēmām, kuras rodas likumīgu vai nelikumīgu darījumu dēļ. Ētiku sāk pieminēt arī atsevišķi uzņēmēji.…