Režisors Ridlijs Skots ir dzimis 1937. gadā Anglijā. Viņa filmas bieži iekļauj neaizmirstamas pilsētvides ainas, piemēram, filmā ‘’Gladiators’’ 2. gadsimta Roma, Jeruzalemes atspoguļojums ‘’Debesu valstībā’’ vai arī nākotnes lielpilsēta filmā ‘’Pa asmeni skrejošais’’, režisora darbiem ir raksturīgas arī spēcīgas sieviešu lomas. Ridlijs Skots sāka karjeru kino industrijā ar reklāmas biznesa pieredzi, kas palīdzēja Holivudā ieviest komerciālo domāšanu, stāsta tempa pieaugumu, kā arī uzsvērt to, cik būtiska ir kino estētiskā kompozīcija un cik liela nozīme ir skaņai. Bez ‘’Pa asmeni skrejošais’’ režisors ir radījis arī citas izcilas filmas, piemēram ‘’Citplanētietis’’ (1979), ‘’Gladiators’’ (2000) un ‘’Marsietis’’ (2015).
Lai arī sākumā ‘’Pa asmeni skrejošais’’ nebija visai veiksmīgs, ar laiku filma ieguva popularitāti un nu tā ir ieguvusi fantastikas žanra etalona statusu. Tā ir ievērojami ietekmējusi kiberpanku (cyberpunk) žanru, iedvesmojot filmu ‘’Terminators’’ un ‘’Matrikss’’ režisorus. Kiberpanka stāsti bieži ir distopiski, tumšās, nepatīkamās vidēs ar spēcīgu galveno varoni, kam jācīnās pret ļaunumu. Ridlijs Skots pirmais parādīja, kā šāda tipa stāstu var ekranizēt, izmantojot brīnišķus specefektus un citus vizuālos paņēmienus. Filmai pavisam nesen iznāca arī turpinājums ‘’Pa asmeni skrejošais 2049’’, kuras veidošanā piedalījās arī Ridlijs Skots. Jaunā filma vēsta par nākotni pēc 30 gadiem, kurā galvenais varonis cenšas noskaidrot, kur palicis mazulis, kas dzimis nu jau sen mirušam replikantam. Arī šī filma pārsteidz ar fantastisku estētisko tēlu un ārkārtīgi pārdomātu gaismas un kompozīcijas lietojumu, taču, manuprāt, nesniedz tikpat autentisku vēstījumu kā 1982. gada filma.
…