Gan izglītība, gan pedagoģija, gan psiholoģija ir savstarpēji ļoti cieši saistītas nozares. Reālajā dzīvē dažbrīd ir pat grūti nospraust robežu starp šīm zinātnē. Un, ja mēs patiešām vēlamies izprast kādu no šiem jēdzieniem, tos ir būtiski skatīt kopveselumā. Tieši to es centos paveikt rakstot šo darbu.
Lai izglītība nezaudētu savu nozīmi sabiedrībā, tai ir jācenšas apkarot izstumtību visās tās formās. Princips „Visi skolēni var mācīties un gūt sekmes” ir viens no būtiskākajiem filozofiskajiem principiem izglītībā. Ir jārada situācija, lai visiem skolēniem ir iespējams labi aptvert to, kas veido izglītotus, patstāvīgus un labi informētus cilvēkus. Skolai ir jāveicina iespējas pilnveidoties, jāpalīdz iespējas realizēt. …