Impresionisms pasaulē
Parīzes impresionisti savos mākslinieciskajos meklējumos nebija vientuļi. Visā pasaulē mākslinieki sāka pievērsties laikmetīgās dzīves tēmām, izmantojot spilgtas krāsas un gleznojot brīvā dabā. Dažreiz viņa pat dēvēja sevi par ”impresionistiem”. 1915. gadā kritiķis Kristiāns Britons rakstīja, ka, lai arī Parīze bija ”vieta, no kurienes šis jaunais evaņģēlijs izplatās visā Eiropā un arī Amerikā, radās neskaitāmi gaismas apustuļi, kas drīz vien izmainīja modernās glezniecības principus, ejot no melnās un brūnās krāsas uz gaiši violetu, violetu un gaišām krāsām”. Kopš tā laika galvenais jautājums bijis – cik lielā mērā franču mākslinieki ietekmējuši šos ”ārzemju” gleznotājus un cik lielā mērā franču impresionisti uzskatāmi par laikmeta gara izteicējiem mākslā. Dažas grupas, kā piemēram , glezniecības manieri, būdami neatkarīgi, bet citus nepārprotami iespaidoja impresionistu darbu izstādes. Šī iepazīšanās lielākoties notika, ”ārzemniekiem” mācoties Parīzē.
…