Daudzus apstākļus valstī, to attīstību un tendences, 21. gadsimtā, lielā mērā, nosaka globalizācija. Globalizācija ir daudzšķautnains process, saistīts ar ekonomiskām, sociālām, tehnoloģiskām, politiskām un citām izmaiņām, kuru rezultātā vairums pasaules valstu un ģeogrāfisko reģionu kļūst savstarpēji ciešāk saistīti, taču arī vairāk atkarīgi viens no otra. Runājot par globalizāciju, parasti tiek pieminēta ekonomika, darbaspēka aizplūšana uz ārzemēm un informācijas daudzuma palielināšanās, bet tiek aizmirsta tik svarīga joma, kas ir pamatā šīm iepriekšminētajām – izglītība.
Pilnveidojot globalizācijas procesu un salīdzinot Latvijas valsts izglītības sistēmu ar citvalstu izglītības sistēmu, varu secināt, ka Latvijas izglītības sistēmas viens no galvenajiem uzdevumiem ir piemēroties pasaules attīstības līmenim, virzienam un tempam, taču, izvērtējot šī brīža situāciju Latvijas izglītības sistēmā, it sevišķi, pastiprināti pievēršoties savai specialitātei, tās līmenim Latvijā, secinu, ka mūsu valsts izglītības sistēmā, tā pat kā daudzās citās nozarēs (ekonomiskajā, sociālajā, tehnoloģiskajā u.c.) valda nopietni trūkumi. …