Tādēļ, iepazīstinot klasi ar jauno audzēkni ir svarīgi, lai jau pašā pirmajā reizē tiktu pozitīvi novērtētas viņa/-as dzimtās valodas zināšanas. Piemērām, skolotājs var pateikt, ka skolēns brīvi pārvalda konkrēto valodu (savu dzimto valodu, piem. - ķīniešu, arābu, krievu), nedaudz zina angļu valodu (ja tā tas ir), bet latviešu valodu tikai mācās. Tas ir daudz pozitīvāk nekā klases priekšā pateikt par jaunienācēju, ka viņš neprot latviešu valodu. Uzsverot jaunā audzēkņa esošās dzimtās valodas (un otrās valodas) prasmes, skolotājs veicinās šī skolēna veiksmīgu iekļaušanos klasē, kā arī palīdzēs izvairīties no tā, ka citas kultūras pārstāvis tiktu uztverts kā cilvēks ar lingvistiskiem trūkumiem. Svarīgi arī uzsvērt, ka mācīties citā valodā ir grūtāk nekā savā dzimtajā valodā, un iespējams arī pajautāt skolēniem, vai viņi paši varētu mācīties citā valodā. Svarīgi arī pieminēt, ka valodas apgūšana prasīs laiku, un aicināt klasesbiedrus nesmieties, ja cilvēks kļūdās, bet pēc iespējas palīdzēt.…