Konkurence ir sacensība starp tirgus subjektiem – tas ir dzinējspēks, kas stimulē preci ražot kvalitatīvāku, nedaudz samazinot preču daudzumu. Konkurētspēja ir ekonomikas darbības pamats, bet konkurētspējas pamatā ir kvalitāte.
Vairumu lietu, kuras mēs pērkam tirgū, mēs varam izvēlēties. Iegādājoties automašīnu, zobu pastas tūbiņu vai brīvdienu ceļazīmi uz ārzemēm, mēs atrodam vairākas firmas, kas savstarpēji konkurē un tieši tāpēc rada daudzveidīgāku piedāvājumu, līdz ar to attīstot ekonomiku.
Konkurences radītie plusi firmu darbībā:
Konkurences apstākļos firmas tirgos nevar noteikt jebkuru cenu, kuru tās vēlētos. Tām ir jāņem vērā citu firmu, kuras pārdod ļoti līdzīgus produktus, noteiktās cenas;
Ja konkurence ir ļoti nežēlīgā, tad cenas var tikt pazeminātas līdz ļoti zemam līmenim – tuvu firmas ražošanas izmaksām;
Konkurence nodrošina patērētājiem iespēju izvēlēties;
Lielas konkurences gadījumā firmas iezīmē savas preces ar firmas zīmēm un ar reklāmas līdzekļu palīdzību padara tās vairāk pazīstamas (tieši reklāmas mums sniedz informāciju par dažādiem jauniem produktiem, bet produkta firmas zīme mums ļauj atpazīt tieši šo preci vai pakalpojumu pārējo produktu vidū).…