Mana darba mērķis ir salīdzināt laikrakstu „Diena” un „Latvijas Avīze” publikācijas, kas atspoguļo informāciju par referenduma norisi, tā iznākumu un sekām. Hipotēze, ko izvirzu savā darbā ir: Sabiedrības attieksme pret referendumiem kopumā ir noraidoša.
Sākumā, veicot rakstu struktūras analīzi un izpētot 1. tabulu un 3. tabulu (sk. pielikumā: pielikums nr. 1; pielikums nr. 2), es konstatēju, ka kopējais rakstu skaits par šo tēmu nav ļoti liels. Tas norāda uz divām iespējamībām:
Pirmkārt, tas norāda uz to, ka Latvijas sabiedrībai un laikrakstu mērķauditorijai šis notikums nav bijis svarīgs un nav piesaistījis lasītāju interesi, kas pie Latvijā šobrīd pastāvošās ekonomiskās situācijas, ir maz ticams.
Otrkārt, tas norāda uz reklāmas trūkumu un to, ka sabiedrība ir nepietiekami informēta par referenduma norisi un tā iespējamajiem iznākumiem.
Publikāciju sadalījums pa laikrakstiem ir aptuveni vienāds- 18 publikācijas laikrakstā „Diena” un 16- laikrakstā „Latvijas Avīze”.
Avīžu virsraksti, ne izmēra, ne krāsas ziņā būtiski neatšķiras-tie variē robežās no ~0,3- 1,7 cm. Laikrakstā „Diena” atsevišķās publikācijās izmantoti mazāki virsraksti, nekā „Latvijas Avīzē”, proti, „Dienā” izmantoti virsrakstu lielumi, sākot no 0, 3 centimetriem, bet „Latvijas Avīzē” sastopamie mazākie virsraksti ir salīdzinoši lielāki - 0,6 cm. Virsraksti pārsvarā ir melnā krāsā un netiek īpaši izcelti, bet atsevišķās publikācijās, kas visbiežāk ir intervijas, „Diena” izmantojusi arī zilas krāsas virsrakstus.…