Izpētes uzbūvē ir divi galvenie elementi: jāsaprot, ko precīzi vēlas uzzināt un kā to vislabāk izdarīt. Sociālais pētījums kalpo daudziem mērķiem. Trīs visvairāk sastopamie un derīgie mērķi ir pētniecība (apzināšana), apraksts (raksturojums) un skaidrojums (exploration, description and explanation).
Pētniecība
Liela daļa sociālo pētījumu tiek veikti, lai izpētītu tematu, lai sniegtu pirmo priekšstatu par tematu. Šis ir tipisks mērķis gadījumos, kad izpētes veicējs pēta jaunu
”procesu” vai, kad izpētes subjekts pats par sevi ir relatīvi jauns un neizpētīts. „Pētošie pētījumi” ir piemēroti noturīga fenomena vai parādības gadījumā. Šādi pētījumi parasti tiek veikti trīs iemeslu pēc: lai apmierinātu pētījuma veicēja ziņkārību un vēlmi pēc labākas izpratnes, lai pārbaudītu iespējamību veikt vēl dziļāku izpēti un, lai attīstītu izpētes metodes dziļākai izpētei. Pētnieciskās pētniecības metodes ir vērtīgas zinātniski sociālos pētījumos. …