Podnieki savus izstrādājumus glazēja jeb vāpēja, tie izmantoja sauso glazūru un apdedzināšanu veica vaļējos cepļos, tad neatkārtojamo toņu nianšu panākšanā liela joma bij ugunij, dūmiem, tvaikiem arī nejaušībai. Dažas keramikas trauku formas nepārveidotas saglabājušās simtiem gadu, piemēram- vāraunieks. Populāri bija brūnie, dzeltenie, zaļie, vēlāk zilie toņi.20.gs sākumā īpaša uzmanība tikai pievērsta glazūru dekoratīvo iespēju daudzveidībai. Uz viena trauka meistari lika vairākus toņus, iegūstot neparasti glezniecisku kolorītu.80.gadu sākumā, kad keramības vienkāršības skaistums likās jau zudis košo glazūru daudzkrāsainajā mirdzumā, Latgales podniekiem izdevās atjaunot melnās svēpētās keramikas ieguves tehnoloģiju.…