Pirms noskaidrot mārketinga nozīmi uzņēmuma darbībā, jāuzzin kas īsti ir mārketings? Mārketings ir plaša, daudzpusīga darbība ar tirgu, pētot, prognozējot, analizējot, vērtējot, iedarbojoties, pārbaudot dažādus procesus un teorijas, lai optimālā veidā un vietā „savestu kopā” preci un pircēju. Termins mārketings ir tulkots no angļu market – tirgus – un nozīmē darbību tirgus un pakalpojumu sfērā. Mārketings ietver preču pirkšanu un pārdošanu, transportēšanu un uzglabāšanu, preču plānošanu, tirgus izpēti, preču „kustību” tirgū, pakalpojumus patērētājiem, finansēšanu, apdrošināšanu un citas darbības.
No vienas puses, mārketings ir rūpīga un daudzpusīga tirgus, pieprasījuma, gaumes un vajadzību izpēte; ražošanas orientācija uz jaunajām vajadzībām; ražotās produkcijas orientācija uz noteiktu patērētāju grupu, kas šīs preces labprātāk pērk, bet no otras puses, tā ir iedarbība uz tirgu un esošo pieprasījumu; uz vajadzību veidošanos un patērētāju priekšstatiem par firmu, preci, sniegtajiem pakalpojumiem. …