Sabiedrisko attiecību nozares speciālistam ar medijiem ir jārēķinās ik uz katra soļa, savukārt krīzes situācijā tiem ir īpaša nozīme. Mediju spēkos ir gan attaisnot organizāciju, gan arī padarīt par vainīgo esošajā krīzes stāvokli un iznīcināt tā reputāciju uz visiem laikiem. Tālāk ir apskatīti divu autoru (Anthonissen P.F. un Robin Cohn) darbi par to, kā rīkoties komunicējot ar medijiem, kā arī par mediju un žurnālistu spējām ietekmēt notikumu gaitas atspoguļojumu krīzes situācijā.
Ziņas nav jaunums, bet to piegādes tehnikas gan ir, padarot tās ātrākas un uzticamākas. Šodien mēs dzīvojam tūlītējā atmosfērā ar ziņām 24 stundas diennaktī, kur tās tiek piegādātas caur satelītiem, datoriem, internetu un mobilajiem telefoniem. Komentējot ziņu neatliekamību telekompānijas NBC prezidents Bobs Vraits (Bob Wright) ir teicis: „Mēs visi esam spiesti ziņot un komentēt lielā ātrumā... Mēs ne mirkli nedrīkstam kaut ko nezināt.”
• Šis klimats ir mainījis veidu, kādā uzņēma vadītājiem jāuzvedas
• Mūsu priekšgājējiem bija tā greznība ilgi pārdomāt atbildi, tev nav!
Ir aizgājušas arī tās dienas, kad mediji skaidroja problēmas, un aizsargāja reputāciju un privātumu. (Cohn 2000:3)
…