Kādā universitātes eksāmenā students pārbaudījuma laikā, vieglākai eksāmena nokārtošanai, izmantoja palīglīdzekļus- sagatavotu zināšanu apkopojumu uz mazas salocītas lapiņas.
Uz galda, zem mācību klades, tika novietota viena daļa no špikera un kladē atlikusī daļa. Lapiņa, uz kuras tika rakstīts pārbaudījums, netika īpaši cilāta, lai pasniedzējs neievērotu zināšanu ieguves/ papildināšanas avotu.
Pasniedzējs staigājot apkārt pa auditoriju, ievēroja, ka lielākam vairākumam studentu, ir novietoti visapkārt mācību materiāli dažādās, sev visapkārt esošās vietās- zem galda, uz blakus esošā krēsla, zem lapiņas, kur nu kuram. Viņš negribēdams, lai studenti izmanto palīglīdzekļus, sāka ievākt visu lieko. Pienākot klāt pie konkrētā studenta, pasniedzējs ar ātru roku izrāva kladi no lapiņas apakšas, kurā arī bija daļa no špikera. Tiesa, viņš neievēroja, ka palika otra špikera daļa zem pārbaudījuma lapas.…