Jebkura mērķa sasniegšanai ir nepieciešams apzināties, kas tiek saprasts zem vispārīgiem jēdzieniem, kādus paņēmienus jāizvēlas un kādi ir resursi. Izglītības politikas kontekstā šeit runājam, pirmām kārtām, par izglītības saturu un mācīšanās metodēm, un izglītības darbiniekiem (pedagogiem).
Studiju pusgada sākumā tika izpētīti darba piedāvājumi, izejot no prasībām pretendentiem. Tika izmantoti portāla vakance.lv 2005. gada 25. septembrī pieejamie 77 darba piedāvājumi [ .], starp kuriem bija pieprasījums pēc strādniekiem, dažāda līmeņa menedžeriem, grāmatvežiem, žurnālistiem un citām specialitātēm. Sludinājumu teksti bija gan latviešu, gan krievu, gan angļu valodās. Kopā tika apkopotas 298 prasības darba pretendentiem, kas nedaudz ļauj spriest par pieprasīto izglītības saturu, cilvēciskām īpašībām un citiem kritērijiem.
Izglītības līmenis vai zināšanu klāsts tika pieminēti 71 darba piedāvājumā, kas ir 92,2% no visiem piedāvājumiem. Pamatzināšanas (zināšanas, pārzināšana, sapratne, izpratne) noteiktajā specialitātē vai sfērā pieprasīja 34 darba devēji. …