Sabiedrisko attiecību un reklāmas speciālista atbildība nav balstīta tikai uz labo gribu vai tikai uz tūlītēju seku paredzēšanu, bet tai ir jābūt saistītai ar tālas nākotnes perspektīvu, paredzēt iespējamās negatīvās sekas, kas apdraud cilvēci kopumā. Mūsdienu filozofs H.Jonass uzsver atbildību sevis, savu bērnu un savu vecāku priekšā. Atbildība tiek vērsta ne tikai pagātnē, bet, jo būtiskāk, arī nākotnē. Lielu lomu sabiedrības kopīgās nākotnes veidošanā ieņem sociālās reklāmas, kuras lielā mērā nosaka un modelē cilvēku rīcību un paradumus. Sabiedrisko attiecību un reklāmas speciālisti un uzņēmumu vadītāji ir tie, kas būtībā veido ekonomiku, dzīves stilu, vidi un attieksmes pret lietām un notikumiem, tās ir informācijas un varas radītas attiecības. (Sabiedrisko attiecību un reklāmas profesionālā ētika, 2012)
Uzņēmumā tik pat liela nozīme kā ētosam ir vadītājam un viņa cilvēciskajām komunikācijas prasmēm. Uzņēmums, darbinieki, lēmumi, kuri ietekmē visu sabiedrību ļoti lielā mērā ir atkarīgs no priekšnieka vadības stila, ētiskajām nostādnēm un lojalitāti attiecībā pret uzņēmuma filozofiju un izvirzītajiem mērķiem. Kā arī ļoti svarīgi ir vadītājam strikti ievērot verbālo un neverbālo etiķeti, kā arī pārvaldīt etiķetes atribūtu pielietošanu – prasmīga apģērba izvēli, vēstuļu un apsveikumu rakstīšanu, dāvanu izvēli un noformēšanu. (Sabiedrisko attiecību un reklāmas profesionālā ētika, 2012)
…