“Pašintervijā”, ko Almodovars pievienojis “Sliktās audzināšanas” DVD versijai, viņš raksturo atšķirību starp tēvu Manolo un Berengveru: “Kaislība, ko tēvs Manolo jūt pret zēnu, un varas ļaunprātīga izmantošana padara viņu par slepkavu. Kad viņš sauc sevi par Berengveru un ir atbrīvojies no sava paraduma, un iemīlas Huanā, tas pats briesmīgais tēls spēlē pretēju lomu kaislību ruletē. Tagad viņš ir upuris.” Tātad arī Manolo/Berengvera tēlā, līdzīgi kā Ignasio tēlā, turpināts sašķelšanās motīvs – vienam varonim ir divas puses, un tās abas viedojušas kaislības.
Filmas beigās Huans un Berengvers strīdas kinostudijā, kurā tikko pabeigta filma pēc Ignasio rakstītā stāsta. Huans vairs nevēlas nekā kopīga ar Berengveru. Strīdoties un mēģinot no bijušā mācītāja atbrīvoties, Huans iziet no filmu studijas – kamera atrodas iekšā tumšajā studijā, tāpēc viss ir melns, izceļas tikai durvju aila, kurā redzama iela ārpus studijas. Huans iziet pa durvīm un stāv redzamajā ailā, viņš stāv gaismā un ir labi redzams. Viņam pakaļ iet Berengvers, kamēr viņš iet ārā pa studijas durvīm, viņš redzams tikai kā pilnīgi melns siluets, kas izzogas no tumsas un skrien pakaļ spilgtā gaismā esošajam Huanam.
Šīs filmas atslēga ir kaislība, iekāre. Režisors to bieži piemin intervijās par filmu, un tas ir pēdējais, ko skatītājs filmā redz – vārds “kaislība” izceļas starp pārējiem, un tas ir vienīgais, ko skatītājs redz, pietiekami ilgu brīdi, lai nerastos šaubas par tā nozīmību. Kaislības filmā redzamas divējādas: pozitīvas kā Enrikes un Ignasio bērnības dienu mīlestība, kas saistīta ar jūtu tīrību un izdzīvo visu viņu mūžu (Ignasio nomira pie rakstāmmašīnas, rakstot vēstuli Enrikem), un negatīvas – kā tēva Manolo uzbrukums Ignasio, kas atstājis rētas visa Ignasio mūža garumā, un Berengvera un Huana sakars, kurā veca vīra verdziskā pielūgsme sastopas ar jaunā vīrieša manktkārību. Kontrasts starp abiem kaislību veidiem uzsver otrā destruktīvo dabu. Neatļautā, negatīvā kaislība tiek parādīta kā ieslodzījums, kurā tās īpašnieks atrodas, pretēji pozitīvajai kaislībai, kura dara brīvu.
…