Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:920294
 
Оценка:
Опубликованно: 20.12.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

“Pašintervijā”, ko Almodovars pievienojis “Sliktās audzināšanas” DVD versijai, viņš raksturo atšķirību starp tēvu Manolo un Berengveru: “Kaislība, ko tēvs Manolo jūt pret zēnu, un varas ļaunprātīga izmantošana padara viņu par slepkavu. Kad viņš sauc sevi par Berengveru un ir atbrīvojies no sava paraduma, un iemīlas Huanā, tas pats briesmīgais tēls spēlē pretēju lomu kaislību ruletē. Tagad viņš ir upuris.” Tātad arī Manolo/Berengvera tēlā, līdzīgi kā Ignasio tēlā, turpināts sašķelšanās motīvs – vienam varonim ir divas puses, un tās abas viedojušas kaislības.
Filmas beigās Huans un Berengvers strīdas kinostudijā, kurā tikko pabeigta filma pēc Ignasio rakstītā stāsta. Huans vairs nevēlas nekā kopīga ar Berengveru. Strīdoties un mēģinot no bijušā mācītāja atbrīvoties, Huans iziet no filmu studijas – kamera atrodas iekšā tumšajā studijā, tāpēc viss ir melns, izceļas tikai durvju aila, kurā redzama iela ārpus studijas. Huans iziet pa durvīm un stāv redzamajā ailā, viņš stāv gaismā un ir labi redzams. Viņam pakaļ iet Berengvers, kamēr viņš iet ārā pa studijas durvīm, viņš redzams tikai kā pilnīgi melns siluets, kas izzogas no tumsas un skrien pakaļ spilgtā gaismā esošajam Huanam.
Šīs filmas atslēga ir kaislība, iekāre. Režisors to bieži piemin intervijās par filmu, un tas ir pēdējais, ko skatītājs filmā redz – vārds “kaislība” izceļas starp pārējiem, un tas ir vienīgais, ko skatītājs redz, pietiekami ilgu brīdi, lai nerastos šaubas par tā nozīmību. Kaislības filmā redzamas divējādas: pozitīvas kā Enrikes un Ignasio bērnības dienu mīlestība, kas saistīta ar jūtu tīrību un izdzīvo visu viņu mūžu (Ignasio nomira pie rakstāmmašīnas, rakstot vēstuli Enrikem), un negatīvas – kā tēva Manolo uzbrukums Ignasio, kas atstājis rētas visa Ignasio mūža garumā, un Berengvera un Huana sakars, kurā veca vīra verdziskā pielūgsme sastopas ar jaunā vīrieša manktkārību. Kontrasts starp abiem kaislību veidiem uzsver otrā destruktīvo dabu. Neatļautā, negatīvā kaislība tiek parādīta kā ieslodzījums, kurā tās īpašnieks atrodas, pretēji pozitīvajai kaislībai, kura dara brīvu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация