Lai patērētāju tiesības tiktu aizsargātas likumīgi, 1999. gada 18. martā Saeimā tika pieņemts likums “ Par patērētāju tiesību aizsardzību”, ko 1999. gada 1. aprīlī apstiprināja valsts prezidents Guntis Ulmanis. Šī likuma mērķis ir nodrošināt patērētājam iespēju īstenot un aizsargāt savas likumīgās tiesības, kuru pamatā ir noslēgts līgums ar ražotāju, pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju.
Šis likums precīzi nosaka, kad ir pārkāptas patērētāja tiesības, un tās ir pārkāptas, ja:
iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumu, nav ievērota patērētāja izvēles brīvība un viņa izteiktā griba;
nav ievērots līgumslēdzēju pušu vienlīdzības princips, tādejādi līguma noteikumi ir netaisnīgi;
nav nodrošināta iespēja saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci vai pakalpojumu;
patērētājam pārdota nepienācīgas kvalitātes vai nedroša prece vai sniegts nepienācīgas kvalitātes pakalpojums;
samaksa par likumu un svars vai mērs nav noteikti pareizi, kā arī nav nodrošināta iespēja pārliecināties par to;…