Lai sekmīgi izpildītu pirmsskolas izglītības pamatuzdevumus, nepieciešams, lai skolotājam būtu skaidra, savas pedagoģiskās darbības mērķa izjūta un izpratne. Skolotājam ir vajadzīga psiholoģiskā smalkjūtība un pedagoģiskais takts, kura pamatā ir pašu skolotāju tikumība. Pedagoģiskajā darbībā nepieciešama objektivitāte, jāizturas vienādi pret visiem un katru (Žukovs,1997,185) . Pedagoģiskajā procesā, ir noteikti konkrēti mērķi, taču darbības metodes un paņēmienus to sasniegšanai, pedagogs izvēlas pēc sava prāta un atbildības mēra. Pedagoga personīgajai augstākajai idejai, ir jābalstās uz viņa pedagoģisko filozofiju un tā savukārt, projicējas uz mācību darba organizēšanu un ,protams, arī uz pedagoģiskā darba rezultātiem (Golubina,2007,149) .
Pēc autores domām, pedagoģijas būtība ir mācību procesa, audzināšanas, attīstības pasākumu kopums, kas ietver sevī pareizu, pārdomātu atbilstoši vecuma posmiem, izstrādātu pirmsskolas apmācības programmu. Lai sekmīgi īstenotu programmu kopumu, pedagogam ir jābūt ar zināšanām un izpratni par pirmsskolas vecuma bērnu, attīstības posmiem un to īpatnībām, jo bērna attīstību konkrētajā vecuma posmā, nosaka dažādi faktori, proti , ģimene, fiziskā attīstība, sociālā attīstība, intelektuālā attīstība, domāšana, uzmanība un iekļaušanās apkārtējā vidē.
…