Ir vairākās indiešu filmās, koncertos, festivālos, dzirdēta sitāra (indiešu tautas mūzikas instruments ar garu grifu), ir radies priekšstats par šo mūziku, bet nav ienācis prātā, ka šīs mūzikas pamatā ir kāda ļoti neatņemama sastāvdaļa, sistēma, kas veido šo mūziku. Kā kanons, kas izveidojies vairāku gadsimtu laikā līdz ar mūziķiem un muzicēšanu – rāga. Ar šī referāta palīdzību mērķis ir ar dažādu izziņas avotu palīdzību gūt skaidrību , kas ir rāga. Lasot vairākus materiālus vienkopus, sastapos ar dažādiem skaidrojumiem, kas ir rāga. Varbūt tieši ir labi, ka to ir tik daudz un nav viennozīmīgi, jo tā var konstatēt, ka šis jēdziens ir universāli spēcīgs un pielietots, un tā mēs varam uzzināt, cik daudz šis jēdziens sevī ietver, lai tā rezultātā rastos brīnišķīga mūzika. Par pamatu skaidrojumam, kas ir rāga, ņēmu enciklopēdijas, jo tā var atrast kodolīgāku un lakoniskāku skaidrojumu, ja nu reiz par uzdevumu uzstādīju tieši jēdziena skaidrojumus.
Jāsāk ar to, ka Indijas klasiskajai mūzikai ir senas tradīcijas, kas iedalās divos galvenajos novirzienos – Hindustani klasiskā mūzika ziemeļos un Karanatakas klasiskā mūzika – dienvidos. Abu pamatā ir rāga, kas vienkāršākā skaidrojumā ir melodija un tāla, kas ir ritms.…