Lai novērtētu potenciāli labāko maršrutu, tai skaitā maršruta ietekmi uz vidi, projekta izstrādes laikā analizēti četri maršruti. Katru no četrām līnijām vides aspektā izvērtēja saistībā ar troksni, ainavu, bioloģisko daudzveidību, kultūrvēsturiskā mantojuma objektiem, ūdens vidi, kā arī siltumnīcefekta gāzu un CO2 izmešiem (Irlv, 2015). Kopumā dzelzceļš uzskatāms par videi draudzīgāku transportu nekā autotransports (RB Latvija, SIA “Estonian, Latvian, Lithuanian Environment”, 2015).
Rail Baltica tiek uzskatīts par drošu, modernu, ātru un videi draudzīgu transportu. Projektam ir potenciāls radīt jaunas darbavietas un paaugstināt Baltijas valstu konkurētspēju. Plānots, ka dzelzceļa savienojums veicinās loģistikas pakalpojumu, tūrisma attīstību, tomēr Rail Baltica ietekme uz vidi attiecībā pret ekonomiskajiem, sociālajiem un ģeopolitiskajiem ieguvumiem nav vērtējama tikai vienas valsts – Latvijas ietvaros, lai sniegtu objektīvu vērtējumu, ietekme būtu jāanalizē visās iesaistītajās valstīs kopumā, jo vides piesārņojumam nav robežu. Tieši no iedzīvotāju aktivitātes sabiedriskās apspriešanas laikā būs atkarīga ietekme uz viņiem, jo projekts vēl ir stadijā, kur ir pieļaujamas trases izvietojuma korekcijas.
…