Esmu izlasījusi Hārvarda universitātes profesora Maikls Portera uzrakstītu grāmatu “Konkurences stratēģija”, kas izdota 2005.gadā Alpin Business Books. Šajā grāmatā atspoguļotas dažādas metodes, kā izanalizēt kādu no nozarēm, izpētīt konkurentus, noteikt attīstības iespējas nozares tirgū, kā arī veikt prognozes par nozares uzņēmējdarbības ekonomisko rādītāju turpmāko izaugsmi vai lejupslīdi.
Galveno problēmu loku, kas izklāstīts grāmatā, var izdalīt trijos posmos:
1. Esošā situācija – paredz noteikt tekošo kompānijas stratēģiju, atklāt uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī noteikt uzņēmuma vietu tirgū un pamattendences konkurentu darbībā.
2. Situācijas ietekme – paredz novērtēt faktorus, kas var ietekmēt uzņēmuma tirgus pozīciju, prognozēt faktoru ietekmes būtiskumu.
3. Stratēģijas izvēle – paredz salīdzināt un novērtēt prognozēto vēlamo un testēšanā iegūto reālo rezultātu balstoties uz esošās situācijas un ietekmējošo faktoru analīzi.
Doto problēmu atklāšanai autors balstās uz savu uzstrādāto Portera piecu spēku modeli, kura galvenais motīvs ir konkurence.
…