Sabiedrisko attiecību (turpmāk SA) praktiķiem ir jāsaprot pētniecības procesi un ne jau tāpēc, ka tie tiks izmantoti katru dienu (daži izmantos), bet gan tāpēc, ka viņiem būs jāpieņem svarīgi, informēti un pādomāti lēmumi - izpētes firmu algošanā, vērtējot to priekšlikumus un gala produktu, kā arī palīdzot noteikt, kādi ir pētījuma ieguvumi.
SA izpēte ir „citas” komunikācijas puses pētīšana un analīze, ne jau rakstīšana vai darbs ar publikām, bet gan klausīšanās, pagātnes faktu novērtēšana un tagadnes uztvere. SA ir tieši tik labas, cik pētījums, kas uzsver to veikumu. Nekas radošs nevar notikt akli, citiem vārdiem sakot, bez konteksta vai saistības ar vēsturi, faktiem un pieņēmumiem. Tas kādā līmenī šī komunikācijas pētniecība ir attīstīta parāda pašas kompānijas/ departamenta komunikācijas līmeni.…